خسارت بیش از ۸۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی روستای بجگوئیه/کشاورزان جغینی چشم انتظار چاره اندیشی مسئولان

اخلاقی از خسارت بیش از ۸۰ درصدی سیل اخیر به اراضی کشاورزی روستای بجگوئیه بخش جغین شهرستان رودان خبرداد.

« مصطفی اخلاقی »، عضو شورای اسلامی روستای بجگوئیه بخش جغین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان رودان اظهار کرد: بارش های سیل آسای هفته گذشته خسارت زیادی را به کشاورزان و باغداران بخش جغین به ویژه روستای بجگوئیه وارد کرد.

 

وی افزود: بیش از 50 درصد از اراضی کشاورزی و باغات روستای بجگوئیه بخش جغین به دلیل ورود سیل بیش از 80 درصد خسارت دیدند.

 

عضو شورای اسلامی روستای بجگوئیه بخش جغین با اشاره به اینکه کشاورزان این روستا در ابتدای فصل زراعت با نسیه اقدام به تهیه بدر، کود و سم و دیگر مایحتاج کرده بودند، عنوان کرد: سیل همه دست رنج کشاورزان را با خود برد و آنها را با کوله باری از بدهی گذاشت.

 

وی گفت: بسیاری از ساکنین این روستا به دلیل از بین رفتن منبع درآمدیشان، به ناچار راهی شهرها برای تامین مخارج اولیه زندگی خود شده اند که این موضوع تبعات منفی هم برای روستا که نیروهای مولد خود را از دست می دهد و هم برای شهرها مقصد این خانواده ها به دنبال دارد.

 

اخلاقی افزود: متاسفانه تاکنون هیچ گونه تصمیمی در خصوص جبران خسارت این قشر زحمتکش و رنج دیده از سوی مسئولین شهرستانی و استانی اتخاذ نشده است.

 

وی از متولیان امر خواست با اتخاد تصمیمی مناسب و به موقع ازجمله پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، به داد قشر مولد و زحمت کش کشاورز و باغدار متضرر از سیل دی ماه جاری در روستای بجگوئیه بخش جغین برسند.

 

گفتنی است؛ در دی‌ماه سال جاری 2 سامانه بارشی قوی استان هرمزگان را در برگرفت که تمرکز بارش‌ها بیشتر بر روی مرکز و شرق هرمزگان به ویژه شهرستان‌های رودان و میناب بود.

 

 

 

کد خبر 1140266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha