بیان ائمه اطهار (ع) در وصف بانوان نشان از اهمیت آنها به این قشر از جامعه است

حجت الاسلام مدبر گفت: تعبیرهای زیبایی از بزرگان دین در مورد مقام، شخصیت و جایگاه زنان بیان شده که نشان از اهمیت مقام زن و مادر است.

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و گرامی داشت روز «مادر»، گفت: تعبیرهای زیبایی از بزرگان دین در مورد مقام، شخصیت و جایگاه زنان بیان شده که در روزگار ما که حدود 14 قرن از آن سخنان گذشته بسیار جالب است.

 

امام جمعه جهرم افزود: بزرگان دین زمانی این سخنان زیبا را در وصف بانوان فرموده اند که موقعیت اجتماعی و فرهنگ مردم، اهمیتی را برای زنان قائل نبودند و دختران را زنده به گور می کردند.

 

وی با اشاره به اینکه به گفته بزرگان دین اگر مادران بخواهند می توانند اجتماع را تبدیل به بهشت کنند و یا اینکه هر جا مادر باشد آنجا بهشت است، عنوان کرد: به گفته پیامبر (ص) زنان به محض آنکه صفت مادری پیدا می کنند خداوند گناهانش را می آمرزد و مانند یک فرد بهشتی است.

 

حجت الاسلام مدبر خاطرنشان کرد: منظور پیامبر (ص) این است که پدرها و مردها باید تلاش کنند که به بهشت راه پیدا کنند اما مادران گام هاشان در بهشت است.

 

وی ادامه داد: یعنی هر مادری بهشتی است و باید مراقب باشد که از بهشت بیرون نرود.

 

امام جمعه جهرم در پایان اظهار کرد: امیدواریم خداوند تمام مادرانی که از دنیا رفته اند در بهشت برین خود جای دهد و مادرانی که در قید حیات هستند نیز به ما توفیق دهد قدردان آنها باشیم.  

کد خبر 1140282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha