اجرای شنبه های کتاب مساجد با معرفی کتاب «امامت در قرآن»

زمانی گفت: کتاب «امامت در قرآن» نوشته آیت الله سید عبدالحسین دستغیب از انتشارات دفتر انتشارات اسلامی توسط اعضای کانون فرهنگی هنری «آفرینش» گندمان در قالب شنبه های کتاب مساجد معرفی شد.

«عذرا زمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کتاب «امامت در قرآن» نوشته آیت الله سید عبدالحسین دستغیب از انتشارات دفتر انتشارات اسلامی توسط اعضای کانون فرهنگی هنری «آفرینش» گندمان معرفی شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری آفرینش مسجد امام رضا (ع) گندمان ادامه داد: یکی از راه های دستیابی به پیشرفت علمی و فرهنگی، گسترش و تقویت دانش و بینش نسل امروز و فردا است و این مهم بدون همه گیر کردن فرهنگ مطالعه میسر نيست.

 

وی با بیان اینکه مقوله کتاب و کتابخوانی در رشد حیات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: ما زمانی می‌توانیم با کتاب مأنوس شویم که شرایط مناسب برای مطالعه را داشته باشیم و این شرایط را هم خود ما باید فراهم کنیم.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم: امامت را ریاست الهی به جانشینی از پیغمبر در امر دین و دنیا می‌داند و به حکم عقل تعیین وصی را برای پیغمبر واجب می‌شمارد همان طوری که موسی، هارون را در سفر چهل روزه خود و پیغمبر اسلام (ص) علی (ع) را در سفر تبوک به جای خود معرفی کردند، پس برای بعد از مرگ خود نیز باید وصی معین نمایند. از این گذشته احکام شرع جوابگو لازم دارد و از توطئه منافقین داخلی و کفار خارجی باید با نصب امام پس از خود پیشگیری نمایند.

 

در بخش دیگری مقام عصمت را در امام همچون پیغمبر شرط دانسته، لذا معرفی امام هم به دست خداست که از سریره‌ها با اطلاع است و به طور کلی امام باید نسخه دوم پیغمبر باشد از حیث علم و عمل و باید آگاهی کامل به علوم قرآن داشته باشد. سپس درباره نصب خلیفه به دست پیغمبر (ص) سخن می‌گوید که از همان دعوت نخستین پیغمبر (ص) به اسلام وصی خودش را معرفی فرمود و در موارد متعدد نیز او را معرفی کرد تا در اواخر عمرش در پایان حجه ‌الوداع در غدیر خم رسما و عینا معرفی کرد و برایش از حاضران بیعت گرفت.

 

در بخش دیگر کار خلیفه را حفظ روحانیت اسلام می‌داند و از آیه مباهله برتری علی (ع) را نسبت به انبیاء اولوالعزم ثابت می‌کند و به خصوص با ذکر روایت مفصلی و تطبیق فضائل پیغمبران با علی (ع) افضلیت آن حضرت را بر انبیا اثبات می‌نماید و برخی از خدماتش را در پیشرفت اسلام بر می‌شمارد. با صدها مطلب جالب و خواندنی دیگر که معلومات دینی هر فردی را زیادتر می‌کند و دوستی خاندان پیغمبر (ص) را در دل‌ها بیشتر می‌نماید.

 

کد خبر 1140304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha