«مادر» مهمترین عنصر حیات بخش در جامعه است

ناصحی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اساسی شورای ششم، ارتباط مستمر با مردم است، گفت:میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) روزی است که براساس سنت تاریخی و برخاسته از مکتب شیعه، به گرامی داشت مهمترین عنصر حیات‌بخش در جامعه، یعنی «مادر» می‌پردازیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی ناصحی» امروز(۳ بهمن) در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و هفته گرامیداشت «مقام زن و مادر»، اظهارکرد: میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، روزی است که براساس سنت تاریخی و برخاسته از مکتب شیعه، به گرامی داشت مهمترین عنصر حیات‌بخش در جامعه، یعنی «مادر» می‌پردازیم.

 

نائب رئیس شورای شهر مشهد «روز زن» را فرصت بی‌بدیلی برای تقدیر و تشکر از زحمات و ایثارگری‌های مادران دانست و گفت: گفتمان انقلاب اسلامی برای اولین بار پس از سال‌ها، با اتکاء به این مقام بلند و براساس جایگاه والایی که حضرت امام‌ خمینی(ره) مدنظر داشتند، برای بانوان مقام و منزلت ویژه‌ای درنظر گرفت.

 

ناصحی خاطرنشان کرد: امام‌خمینی(ره) نگاه عمیقی به حوزه تمدن‌سازی داشتند و شرایط را برای حضور با عفت و سرافرازانه بانوان در عرصه اجتماع فراهم آوردند و امروز بانوان ایران زمین در بسیاری از عرصه‌ها اعم از علم و فناوری، هنر و ادبیات و دفاع از آرمان‌‎های انقلاب، پیشتاز هستند و باید قدردان آنها باشیم.

 

وی با اشاره به توجه ویژه شورای ششم به حوزه «بانوان»، افزود: براساس همین دغدغه‌مندی و به منظور ساماندهی تصمیمات این حوزه، برای نخستین بار، کمیسیون ویژه «بانوان و خانواده» در این دوره شکل گرفت.

 

نائب رئیس شورای شهر مشهد همچنین با تقدیر و تشکر از مادران عزیز شهدا و ایثارگران و تبریک این مناسبت، تصریح کرد: بانوان این مرز و بوم با علاقه و اعتقاد قلبی، همسر و فرزندان خود را برای دفاع از ایران و اسلام راهی جبهه‌های جنگ کردند و خون پاک آنها در این مسیر ریخته شد.

 

ناصحی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری شبانه‌روز درحال تلاش برای ارتقاء سطح ارائه خدمات به مردم شریف مشهد است، گفت: در هفته‌های گذشته شاهد برگزاری جلسات طولانی و متعدد برای بررسی و تصویب لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ بودیم و شهرداری نیز همزمان، درحال تهیه و تدوین لایحه بودجه سال آینده بود که امروز شاهد تقدیم این لایحه به شورای شهر هستیم تا در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی افزود: سیاست‌ها کلی شورای شهر پیشتر به شهردار ابلاغ شده بود و بودجه سال ۱۴۰۱ نیز بر همین اساس تنظیم شده که به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

نائب رئیس شورای شهر مشهد گفت: بسیاری از افراد، چه در بدنه مدیریت شهری و چه فراتر از آن، درباره حاشیه شهر سخن گفتند، برنامه‌ریزی کردند و برای حل مسائل و مشکلات اهتمام داشتند و امروز این نگاه در قالب تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ۳۰ درصدی عمرانی، رقم می‌خورد و امیدواریم بتوانیم در میان مدت، چهره نازیبایی که به واسطه کم‌کاری‌های گذشته ایجاد شده را با تلاش شبانه‌روزی از بین ببریم و این پهنه‌ها را به بافتی در تراز مشهدالرضا(ع) برسانیم.

 

ناصحی خاطرنشان کرد: امیدواریم بودجه ۱۴۰۱، بودجه‌ای عملیاتی و کارآمد باشد تا بتوانیم به اهداف و شعارهایی که به مردم ارائه کرده‌ایم و شهروندان به آن اعتماد کردند، وفادار بمانیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اساسی شورای ششم، ارتباط مستمر با مردم است، گفت: برهمین اساس، علاوه‌‎بر جلسات هفتگی کمیته‌های نظارتی، نشست‌های مردمی «پای حرف مردم» در مساجد مختلف پیش‌بینی شده تا مسائل و مشکلات شهری بدون واسطه به استماع اعضای شورای شهر برسد و برای حل و فصل آنها گام برداریم.

کد خبر 1140330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha