سازمان ملل خواستار تحقیق درباره حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن شد

دبیرکل سازمان ملل حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به شهر صعده را محکوم کرد و خواستار تحقیق در مورد حملاتی شد که در آنها بیش از ۷۰ نفر در یمن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»،دبیرکل سازمان ملل حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به شهر صعده را محکوم کرد و خواستار تحقیق در مورد حملاتی شد که در آنها بیش از 70 نفر در یمن کشته شدند.

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش گفت: دبیر کل خواستار تحقیقات سریع، مؤثر و شفاف در مورد این حوادث برای اطمینان از پاسخگویی است.

یک مرکز بازداشت مهاجران در شهر صعده روز جمعه بمباران شد. بشیر عمر، سخنگوی صلیب سرخ در یمن گفت که امدادگران به جستجو برای بازماندگان ادامه می دهند. وی گفت که بر اساس شمارش صلیب سرخ بیش از 100 نفر کشته و زخمی شده اند.

نیروهای انصارلله یمن گفتند که تعداد کشته ها به حداقل 82 نفر رسیده است.

پزشکان بدون مرز تعداد مجروحان را به تنهایی حدود 200 نفر  اعلام کردند.

احمد ماهات، رئیس مأموریت پزشکان بدون مرز در یمن، گفت که آنها گزارش‌هایی از بسیاری از اجسادکه مفقود شده اند،دارند.

حمله هوایی دیگر عربستان سعودی در روز جمعه در شهر بندری حدیده که بعدا توسط عکس های ماهواره ای تحلیل شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس تایید شد به یک مرکز مخابراتی که کلید اتصال یمن به اینترنت است، بود.

طه المتوکل، وزیر بهداشت انصارلله یمن از جامعه بین‌المللی درخواست کمک پزشکی کرد. او ائتلاف سعودی را به هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان متهم کرد.

وی در این باره گفت: ما این را جنایت جنگی علیه بشریت می دانیم. جهان باید در این برهه حساس در تاریخ بشر مسئولیت را بپذیرد.»

شبکه خبری ماهواره ای تلویزیون حوثی المسیره گفت که در حمله به ساختمان مخابرات تعداد نامشخصی کشته و زخمی شدند.

سازمان نجات کودکان اعلام کرد که حداقل سه کودک در حمله حدیده کشته شدند.

حملات هوایی همچنین در نزدیکی صنعا، پایتختکه از اواخر سال 2014 در اختیار حوثی‌ها است، رخ داد.

 روز سه‌شنبه، حداقل 14 نفر در حملات هوایی عربستان در صنعا کشته شدند.

کد خبر 1140400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha