سیره فاطمی باید الگوی رفتاری زنان باشد

حجت الاسلام میثم تارم گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای زنان و مادران است و زنان با شهامت و بدون ترس در صفوف نخست انقلاب قرار داشته و برای پیروزی آن تلاش کرده‌اند.

حجت الاسلام «میثم تارم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، گفت: خداوند متعال حضرت فاطمه (س) را هدیه‌ای بزرگ به خاتم الانبیاء (ص) عنوان می‌کند و شکرانه آن را قربانی کردن و اقامه نماز قرار می‌دهد.

امام جمعه جیرفت افزود: این درسی است که به واسطه آن باید ارتباط خود خدا و مردم و نیز برپایی نماز را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: بانوان در دوران ویروس منحوس کرونا، در هنگام خدمت رسانی ارتباط خود را با نامحرمان حفظ کرده و در اطعام نیازمندان بسیار قوی عمل کرده اند.

حجت الاسلام تارم حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگو برای زنان و مادران دانست و ابراز کرد: زنان با شهامت و بدون ترس در صفوف نخست انقلاب قرار داشته و برای پیروزی آن تلاش کرده‌اند.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: مادران و همسران شهدا با کمال افتخار و صبر، شهادت فرزندانشان را مایه تقویت انقلاب اسلامی ایران قرار داده و اجازه هیچگونه سوء استفاده را به دشمن ندادند.


وی تاکید کرد: بانوان جیرفت نیز همواره مدافع و تربیت کننده فرزندان ایثارگر بوده‌اند و بخش قابل توجه شهدای لشکر ثارالله متعلق به جیرفت هستند.

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: مادران جیرفتی فرماندهان و سرداران افتخار آفرینی را تربیت و تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند و این مهم بیانگر الگوبرداری زنان جیرفت از حضرت فاطمه(س) است.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: فاطمه زهرا (س) نسل پیامبر اسلام (ص) را کثرت و استمرار بخشیده است و سادات مایه افتخار هستند.

وی عنوان کرد: سوره کوثر در شان حضرت فاطمه زهرا  (س) نازل شده است و آن حضرت خیر فراوانی است که امامان به عنوان حافظان و نگهبان دین همگی فرزندان ایشان هستند.

حجت الاسلام تارم با اشاره به این که نسل حضرت فاطمه زهرا (س) جهان را فرا گرفته است، بیان کرد: امروزه حضور سادات در تمام جهان پراکنده‌ است و مایه برکت هستند.

امام جمعه جیرفت افزود: بهترین وسیله شکرگزاری نماز است و خداوند به شکرانه عطا کردن حضرت فاطمه زهرا (س) از پیامبر؛(ص) می‌خواهد نماز را اقامه کند.

وی تاکید کرد: نماز باید در راس تمام برنامه ها قرار بگیرد و قبولی اعمال انسان وابسته به پذیرش آن است.

حجت الاسلام تارم در خاتمه یکی از درس‌های سوره کوثر را اهمیت دادن به نماز برشمرد و گفت: حضور سادات به عنوان ذریه و فرزندان حضرت فاطمه (س) مایه فخر جامعه است.

کد خبر 1140412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha