موسسه تبلیغات اسلامی «حضرت زینب(ع)»، پروژه ای برای تربیت زنان مبلغ

موسسه تبلیغات اسلامی «حضرت زینب(ع)» در کربلای معلی یکی از موسسه های تخصصی است که به تربیت زنان مبلغ برای نشر و گسترش دین اسلام و اهل بیت(ع) در میان مردم اقدام می کند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: موسسه حضرت زینب(ع) در استان کربلا یکی از موسسات تخصصی اسلامی برای نظارت بر قشر زنان و توجه به توسعه افکار فرهنگی، مذهبی و فکری آنان است که آستان مقدس حسینی آن را در سال 2015 میلادی  تاسیس کرد.

 

انتصار العلاق، مدیر این موسسه در گفتکو با مرکز بین المللی رسانه می گوید: این موسسه دارای کادر آموزشی از زنان متخصص است و متکی بر دو سامانه نظام دروس حوزوی و دانشگاهی است. بنابراین حوزه علمیه بر تسلط بر عبارت و تفسیر آن براساس سیستم مستحکم حوزوی تکیه دارد. اما سیستم دانشگاهی برای هرمرحله سقف زمانی است. هر مرحله یک ساله و دوره دوره آموزشی است. این موسسه بر روش علمی تخصصی در زمینه فقه و عقاید تکیه دارد و از روش های مدرن و پیشرفته در تدریس بهره می گیرد.

 

 العلاق می گوید: این موسسه تاکنون در چهار دوره 181 مبلغ زن فارغ التحصیل کرده است که بیشتر آنها در راه تبلیغ هستند. اما کارهای داوطلبانه در خانه های آنها یا مجالس عمومی یا در چارچوب برنامه آستان حسینی برای شعبه تبلیغ مذهبی بانوان انجام می شود.

 

برنامه های این موسسه

العلاق درباره برنامه های این موسسه می گوید: این موسسه رشته های تخصصی مختلف از جمله فقه، علوم قرآن، سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و تربیت خانواده را تدریس می کند.

موسسه حضرت زینب(ع) در مطالعات خود بر رویکرد متعدد از جمله برنامه صالحان، معامله ها و عبادت ها، منطق سیره عقاید، گفتمان کاربرد عملی برای مجالس حسینی، احکام تلاوت، زنان و خانواده، هنر جستجو، علوم قرآن و تفسیر آن و علم حدیث و نحو و املاء تکیه دارد.

 

اهداف این موسسه

این موسسه برای فارغ التحصیل کردن یک زن مبلغ آگاه و ارایه همکاری با موسسه خانواده برای تنظیم یک برنامه تبلیغی کامل فعالیت می کند. دروس این موسسه برای همه مراحل شامل خودسازی، مبانی همسرداری، تربیت کودکان، اصول ارشاد و هدایت است.

باتوجه به این، یکی از ویژگی ها این موسسه وجود دپارتمان های داخلی رایگان و کمک هزینه ماهانه 150 هزار برای دانش آموزان کوشاست. حمایت از متولی شرعی موسسه، ارایه مراقبت های پدرانه، اعطای هدایای مادی و معنوی به دانش آموزان ممتازی که میانگین نمره شان برای تمامی مقاطع90 و بالاتر از آن است، انجام می شود.

 

کد خبر 1140421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha