جایزه کتاب سال فارس با تمرکز به زیست بوم فرهنگی به معرفی جریان های گفتمان های انقلاب اسلامی بپردازد

مرادیان گفت: جایزه کتاب سال فارس به منظور معرفی ناشران فارس راه اندازی شده است که قرار است با تمرکز به زیست بوم فرهنگی به معرفی جریان های گفتمان های انقلاب اسلامی بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدعلی مرادیان» امروز (یکشنبه 3 بهمن) در مراسم پایانی دومین جایزه کتاب سال فارس، که در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: استان فارس به معنای واقعی کلمه استان فرهیخته ایست.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور اضافه کرد: فارس پیشرو در عرصه های فرهنگ و هنری کشور است و مناطق کم برخوردار استان هم به لحاظ اقدامات فرهنگی پیشرو محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره اخیر ترویج کتابخوانی روستایی به عینه شاهد بودیم که نگاه های خوب فرهنگی در میان روستائیان فارس وجود دارد، افزود: این استان ظرفیت ویژه ای دارد، فارس خاک حاصل خیزی برای تربیت فرهنگوران و هنرمندان دارد.

مرادیان با اشاره به اینکه جبهه فرهنگی فارس از جبهه های فرهنگی برتر کشور است، تاکید کرد: با هم اندیشی و هم افزایی می توان ثمره فعالیت ها را بیشتر دید.

وی افزود: جایزه کتاب سال فارس به منظور معرفی ناشران فارس راه اندازی شده است که قرار است با تمرکز به زیست بوم فرهنگی به معرفی جریان های گفتمان های انقلاب اسلامی بپردازد و این جایزه اگر منجر به تولید و کیفی سازی آثار بعدی شود مثمر ثمرتر خواهد بود.

مرادیان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نفع جریان های محتوایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبه گری کند.

وی با اشاره به اینکه کم برخوردار زیرساختی و کم برخوردار فرهنگی 2 مقوله متفاوت است، تاکید کرد: در فارس منطقه کم برخوردار فرهنگی وجود ندارد.

کد خبر 1140464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha