فرهنگ یک امر حکومتی، دستوری و فرمایشی نیست

قانعی گفت: فرهنگ یک امر حکومتی، دستوری و فرمایشی نیست بلکه باید از مردم شکل گیرد و باید از ظرفیت های مردمی و اهالی فرهنگ و هنر برای نیل به این هدف استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا قانعی»، امروز (یکشنبه 3 بهمن) در مراسم پایانی دومین جایزه کتاب سال فارس، که در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: جایزه کتاب سال فارس مقدمات خیر و برکت را برای همه فارس به همراه داشته باشد.

دبیر دومین جایزه کتاب سال فارس با اشاره به اینکه نگاه ما به فرهنگ یک نگاه مهم است که فرهنگ در حاشیه نیست و فرهنگ باید موتور حرکت سایر بخش های جامعه باشد، افزود: رویکرد کلان ما گفتکمان ساززی بر مبنیا اندیشه ایرانی و است اسلامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه تلاش جدی جمهوری اسلامی نشان از اهمیت موضوع ایرانی و اسلامی دارد، افزود: فرهنگ یک امر حکومتی، دستوری و فرمایشی نیست بلکه باید از مردم شکل گیرد و باید از ظرفیت های مردمی و اهالی فرهنگ و هنر برای نیل به این هدف استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ باید مردم را به میدان بیاورد، اظهار کرد: امید است این جایزه مقدمه تحول فرهنگی در جامعه و بین اهالی فرهنگ و هنر باشد.

کد خبر 1140466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha