صدور ۵۲ مجوز بی نام در گیلان/ معطلی سرمایه گذار در ادارات بخشیده نخواهد شد

عباسی بابیان اینکه ۵۲ مجوز بی نام در گیلان جهت سرمایه گذاری در گیلان صادر شده است گفت: معطلی سرمایه گذار در ادارات بخشیده نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز ( یکشنبه،۳ بهمن ) در نخستین نشست خبری با اصحاب رساته در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: حل مشکلات و دغدغه های مردم از مهمترین برنامه های دولت است.



استاندار گیلان با بیان اینکه بحران کرونا ویروس مهمترین موضوع در دولت بود گفت: در اوایل واکسن وارد کشور نمی شد و با پیگیری های صورت گرفته این مشکل مرتفع شد.‌



عباسی به رتبه برتر گیلان در تزریق واکسن کرونا در کشور اشاره و اذعان کرد: فوتی ها در گیلان بر اثر بیماری کرونا کاهش یافته و هیچ فوتی نداریم. ‌



وی ادامه داد: رتبه برتر گیلان در استقبال از تزریق واکسن کرونا نشان دهنده علم و آگاهی مردم این دیار است.‌

 

* ذخیره سازی کالاهای اساسی در گیلان
استاندار گیلان به ذخیره سازی کالاهای اساسی پرداخت و افزود: ذخیره سازی در این زمینه برای شب عید تا اردیبهشت ماه صورت گرفته است.



وی به کاهش تورم اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت ۴۴درصد تورم را شاهد بودیم که اکنون به ۴۲ درصد رسیده است.

 


عباسی افزود: در راستای رفع تحریم در شرایط بسیار خوبی قرار گرفتیم و برنامه های راهبردی در راستای توسعه استان تدوین و اجرایی خواهد شد.

 

*پسماند ابر چالش استان گیلان
وی با تاکید بر اینکه پسماند یک ابر چالش در استان شمرده می شود تصریح کرد: در این حوزه کارهایی در دست اجراست و در کارخانه های کمپوست، بازیافت زباله از ۵۰۰ تن به یک هزار تن خواهد رسید .

 


استاندار گیلان به محصولات تولیدی و کشاورزی استان پرداخت و خاطرنشان کرد: امنیت غذایی از دیگر برنامه هایی است که مورد توجه قرار دارد.

 


عباسی اضافه کرد: جهت افزایش تولید و اشتغال مجوزهایی در استان برای سرمایه گذاری صادر می شود.

 


نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بروکراسی اداری موجود سرمایه گذاران را منصرف می کند، تصریح کرد: تا کنون ۵۲ مجوز بی نام در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری استان صادر شده و سرمایه گذاران می توانند در این حوزه ها سرمایه گذاری کنند.‌

 


وی با تاکید بر اینکه معطلی سرمایه گذار در ادارات بخشیده نخواهد شد گفت: در حال حاضر دغدغه کشور ما تولید است و باید از ظرفیت های موجود در گیلان در راستای تولید و اشتغال بهره گرفته شود.



عباسی در ادامه به کریدور شمال و جنوب و خط ریلی پرداخت و اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری اعتباری برای راه آهن در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود سال آینده به بهره برداری برسد.

 


وی خاطرنشان کرد: ثبت جهانی ماسوله، دسترسی به گردشگری دریایی و ترانزیت کریدور شمال و جنوب از دیگر برنامه هایی است که دنبال می شود.‌

 


عباسی به عقب ماندگی توسعه گیلان پرداخت و تصریح کرد: گیلان جز ۱۰ استان عقب مانده کشور محسوب می شود و امیدواریم که با برنامه‌ریزی جز استان های برتر توسعه قرار گیریم.

 

* پیشنهاد تاسیس مرکز تحقیقات کیوی در گیلان
استاندار گیلان افزود: تولید کیوی در غرب کشور از دیگر برنامه هایی است که پیگیری می شود و در سفر ریاست جمهوری به استان مجوز تاسیس مرکز تحقیقات کیوی پیشنهاد داده می شود.‌



عباسی برنج، چای، زیتون و بادام زمینی که محصولات استراتژیک استان است را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: گل گاوزبان و گیاهان دارویی و دیگر محصولات تولیدی گیلان مورد توجه بوده و حمایت های لازم صورت خواهد گرفت و برای توسعه این حوزه ها، آموزش های لازم ارائه خواهد شد.



استاندار گیلان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد مرغ کشور در گیلان تولید می شود گفت: ۵۰ درصد مرغ تولیدی گیلان به دیگر استان های صادر می شود‌.

 

*مشکلات شهرستان های استان شناسایی و رفع شود
وی با تاکید بر اینکه برنامه محور مسائل و موضوعات را دنبال خواهیم کرد اضافه کرد: نارسایی های شهرستان ها شناسایی و رفع خواهد شد.



عباسی به جهش احداث مسکن پرداخت و اظهار داشت: ۹۲ هزار گیلانی در این طرح مسکن ثبت نام کردند و حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد در حال ساخت است که در سال نخست ۲۲هزار واحد مسکن ساخته خواهد شد.

 

در پایان هریک از خبرنگاران و اصحاب قلم دغدغه های استان را مطرح و از نمایتده عالی دولت در گیلان خواستار حل آن شدند.

کد خبر 1140476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha