شناخت حضرت زهرا(س) موجب الگوبرداری از او خواهدشد/ ایفای نقش متعدد بانوان

کلاهدوزان با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: شناخت ابعاد زندگی آن حضرت موجب الگوبرداری از او در ابعاد مختلف زندگی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «فرزانه کلاهدوزان« در جلسه علنی شورای شهر اصفهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به ولادت دخت پیامبر اسلام و روز زن به ابعاد شخصیت آن حضرت و جایگاه زنان در جامع اشاره کرد و اظهارداشت: وفادارای،ولایتمدار، شهامت، تقوا و همسری نیکو و فصاحت و بلاغت در بیان از جمله ویژگی های اخلاقی ایشان بود که نوع رفتارش باعث نزول آیه قرآن نیز شده است.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به ضرورت شناخت الگوهای رفتاری و اخلاقی بزرگان دین و جامعه افزود: شناخت ابعاد زندگی آن حضرت موجب الگوبرداری از او در ابعاد مختلف زندگی خواهدشد و نهادهای فرهنگی و بزرگترها به این امر بپردازند.

 

وی به تعبیر پیامبر اعظم در خصوص این بانوی بزرگ اسلام گفت: حضرت زهرا(س) فراتر از یک دختر و یا زن بود بلکه مایه سرور قلب پدرش و برای همسرش فردی مدافع و همراه و مادی نیکو برای فرزندانش بود که در دفاع از حریم ولایت همه این نقش ها نیز در جای خود ایفا شد.

کلاهدوزان با بیان اینکه تبیین و تشریح جایگاه آن حضرت بسیار فراگیر و گسترده است، خاطرنشان کرد: اندیشمنمدان زیادی در این حوزه کار کرده و پژوهش های آنان منتشر شده و بسیاری از بخش های زندگی آن حضرت ناشناخته است اما باید همین مقدار نیز معرفی و افراد در زندگی خود بکار ببرند.

 

*ایفای نقش متعدد بانوان

وی به نقش زنان در ایران اشاره کرد و اظهارداشت: این قشر نقش پویا و اثرگذاری را داشته اند و در برهه های زمانی بسیاری از آنان مطرح و نقش خود را برای اعتلای جامعه بشری ایفا کرده اند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه قدرت مقاومت آنان در برابر دین و سختی ها زبانزد است، تصریح کرد: بانوان در مقاطع مختلف زمانی نقش های متعددی را به دور از خستگی در جامعه ایفا می کنند که در دوران کرونا نقش مادی و معلمی توام بود و برای زنان شاغل این سهم بیشتر هم شد.

 

وی با اشاره به اینکه تعابیر متعددی نسبت به زن در نگاه غرب و شرق وجود دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دست رهبران انقلاب تعریف جدید و متعددی معرفی شد که نقش این قشر فراتر از تعاریف موجود رفت که ماموریت آنان در زندگی علاوه بر مادری، همسرداری، فعالیت اجتماعی و همسو با مردان پیش رفته است.

به گفته عضو شورای شهر اصفهان، زنان در ایران نقش وحدت آفرین و پرچم دار تغییر و تحول و پشیتبان در شرایط سخت بوده اند و آنان با حفظ کرامت زن و با الگو برداری از شخصیت های بزرگ مثل حضرت زهرا(س) به جایگاه های بلندی رسیده اند.

کد خبر 1140486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha