مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از مظلومیت و مهجوریت خارج شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبات این شورا برای تمامی دستگاه‌ها تصویب و ابلاغ شده و باید مدیران این مصوبات را مطالعه و عملیاتی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز یک‌شنبه در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به مهجوری و مظلومی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهارداشت: جایگاه این شورا به‌عنوان ستاد عالی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان و نیز جایگاه هماهنگ‌کننده و نظارت‌کننده، دارای اهمیت فراوانی بوده و مصوبات این شورا در قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی مورد تصویب قرار گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در جامعه ما مظلوم واقع شده، به‌گونه‌ای که برخی از مدیران حتی یک‌بار هم مصوبات را مطالعه نکرده و ماحصل این نهاد را در دستگاه‌ها به‌خوبی نهادینه نکرده‌اند.

 

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد مردم در جامعه ما به اشکال مختلف با اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی سروکار دارند و باید از این ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش‌های انقلابی استفاده کرد.

 

وی افزود: در این زمینه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر همکاری لازم را با شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد و توانسته گام‌های مهمی را در این راستا و در جهت روشنگری مردم و جامعه بردارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در تمامی دستگاه‌های خراسان شمالی فعال شده و زیرساخت‌های این ستاد به‌خوبی شکل گرفته است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود مدیران از ظرفیت‌های ستاد به‌خوبی استفاده و این ارزش‌های اخلاقی و اسلامی را اجرایی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مجموعه‌ای مچ گیر نیست بلکه به‌عنوان مجموعه‌ای ناظر، کمک‌حال مدیران تلقی می‌شود و مدیران باید از این ناظران برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کنند.

 

امام‌ جمعه بجنورد افزود: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر به دنبال یادآوری و تذکر بوده و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را در اجرای اصول اسلامی و مذهبی همراهی می‌کند.

 

وی در ادامه به برخی از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: حیوان گردی به‌عنوان فرهنگ ناهنجار در بین برخی از مردم رواج یافته که لازم است شورای شهر با نصب بنر و فضاسازی محیطی در این زمینه ورود رده و نقش راهبردی خود را ایفا کند.

 

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: نهادهای مختلف از جمله سپاه و بسیج می‌توانند با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در جهت روشنگری جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان ایفای نقش کنند؛ زیرا باید همه دستگاه‌ها در کنار هم اجازه ندهند جوانان ما مورد هجمه و توطئه فرهنگی دشمنان قرار گیرند.

 

وی بررسی مشکلات طراحان پوشاک اسلامی را از دیگر موارد مهم حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: بسیاری از زنان محجبه برای تهیه پوشاک اسلامی با مشکل مواجه هستند، درحالی‌که اگر ما تسهیلات مناسبی در اختیار طراحان اسلامی قرار داده و این حوزه را تقویت کنیم این مشکلات تا حدی برطرف می‌شود.

 

 

کد خبر 1140487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha