نهضت مدرسه سازی با مشارکت خیرین در تیران و کرون رقم خورده است

سلطانی با اشاره به احداث ۲۵ مدرسه در تیران و کرون گفت: نهضت مدرسه سازی با مشارکت خیرین و تعامل با دولت رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «عباس سلطانی« در مراسم کلنگ زنی دو مدرسه خیرساز در تیران و کرون با اشاره به احداث 25 مدرسه در تیران و کرون اظهارداشت: 1250 میلیارد ریال برای احداث این پروژه ها لازم است که بخشی از آن توسط خیر و مابقی توسط دولت تامین می شود.

مدیرآموزش و پرورش تیران و کرون افزود: نهضت مدرسه سازی با مشارکت خیرین و تعامل با دولت رقم خورده و کمبود فضای آموزشی با این اقدام در حال جبران است.

وی با اشاره به اینکه برآورد مدارس ساخت یک مدرسه شش کلاسه 60 میلیارد ریال است، تصریح کرد: میزان مشارکت خیرین در اجرای پروژه ها موجب توسعه طرح شده است.

 

مدیرآموزش و پرورش تیران و کرون با بیان اینکه مدرسه یاری از دیگر دغدغه ای نظام آموزشی است، تصریح کرد: علاوه بر احداث مدارس تامین هزینه های جاری هم مهم است که بخشی از خیرین در این حوزه با مدیر آموزشگاه همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: احداث مدرسه در مناطق روستایی مانع از مهاجرت آن ها برای تحصیل در شهرها شده و توسعه و رونق زندگی روستایی را به دنبال دارد.

 

سلطانی با اشاره به احداث مدرسه روستای ورپشت گفت: این روستا دارای پنج مدرسه است که نسبت به دیگر روستاها وضعیت آموزشی بهتری دارد.

وی یادآورشد: توجه به کسب آگاهی و دانش در این روستا موجب پیشرفت مردم و دسترسی به موفقیت های زیادی شده و افراد و چهره های شاخصی در این منطقه تربیت شده اند.

در این آیین دو مدرسه در روستای محمدیه و ورپشت با ظرفیت 6 کلاس کلنگ زنی شد تا با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی تکمیل شود و تا سال تحصیلی آینده به بهره برداری برسد.

کد خبر 1140510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha