تقویت آموزش‌ در مقوله فرهنگ عمومی اجتناب ناپذیر است

فرماندار ویژه و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی کاشان گفت: تقویت آموزش‌ها در مقوله فرهنگ عمومی شهرستان امری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، علی اکبر مرتضایی در پنجاه و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی کاشان به نقش و جایگاه حوزه پژوهش در فرهنگ عمومی شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به محدود بودن بودجه‌ دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش، بایستی از مساعدت صنایع برای کمک به این حوزه در رفع چالش معضلات همان صنایع استفاده شود.


فرماندار ویژه و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی کاشان ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعاتی پایان نامه‌ها در شهرستان کمک بزرگی در امر پژوهش و نیز جلوگیری از تکرار موضوعات پژوهشی خواهد بود تا با بهره‌گیری از این بانک اطلاعاتی در کنار دانش و تجربه اساتید در حوزه‌های مختلف بتوانیم پژوهش‌های نو، بنیادی و کاربردی در هر حوزه داشته باشیم.


مرتضایی در ادامه به نقش و جایگاه آموزش در فرهنگ عمومی اشاره کرد و تصریح کرد: تقویت آموزش‌ها در مقوله فرهنگ عمومی شهرستان امری اجتناب ناپذیر است؛ لذا باید یک سری آموزش‌های عمومی به ویژه از طریق رسانه ها و بروشورها برای بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم شهرستان داشته باشیم تا بتوانیم فرهنگ و دانش بومی مورد نیاز مردم را ارتقاء دهیم.


نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان به نقش بی‌بدیل فضای مجازی در فرهنگ عمومی مردم اشاره کرد و با تأکید بر اینکه مدیریت و نظارت بر فضای مجازی امری بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر عامه مردم فضای مجازی به دلیل دریافت آخرین اطلاعات و مباحث روز و همچنین امکان ارسال مطالب مختلف، بسیار اهمیت دارد و به آن مراجعه مداوم دارند. اگر ما نتوانیم از لحاظ مدیریت و نظارت حضور مناسبی در این حوزه داشته باشیم، قطعاً افراد دیگری که سرمایه گذاری زیادی برای این موضوع داشته‌اند، باعث خواهند شد که مسیر افکار و باورهای مردم به سمت و سویی که خودشان تمایل دارند و برای آن هدف گذاری کرده‌اند، هدایت شود.


مرتضایی در پایان به نقش مؤثر ادارات فرهنگی شهرستان نظیر آموزش و پرورش، امور مساجد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و همچنین شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشاره کرد و گفت: این نهادها می‌توانند با برنامه‌های خود فضای مجازی را مدیریت کنند و باعث شوند آن آرامشی که برای ارتقا، بالندگی و توسعه شهرستان نیاز است، فراهم شود./

کد خبر 1140550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha