سالانه حدود ۳۰۰۰ ماشین نیاز داریم

محتشمی پور با بیان اینکه سالانه حدود ۳۰۰۰ ماشین نیاز داریم، گفت: یک گروه ماشین آلات معدنی و یک گروه ماشین آلات راهسازی داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، رضا محتشمی پور، معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت شب گذشته (یکشنبه 3 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه سالانه حدود ۳۰۰۰ ماشین نیاز داریم، گفت: یک گروه ماشین آلات معدنی و یک گروه ماشین آلات راهسازی داریم. ماشین آلات راهسازی در کلاس پایین‌تر قرار دادند، ولی ماشین آلات معدنی حجم و توان بالاتری دارند.

 

وی با بیان اینکه در یک مقطعی در چند سال قبل هپکو در همکاری با شرکت‌های بین‌المللی اقدام به تولید کرد، گفت: اما پس از آن به دلیل مشکلاتی که ایجاد شد تولید قطع شد. واردات مشروط به قرارداد با هپکو است. معدن‌هایی که بیش از ۴ الی ۵ دستگاه نیاز داشته باشند به شرطی مجوز واردات می‌دهند که قرارداد با هپکو ببندند.

 

وی با بیان اینکه واردات سالانه طی چند سال گذشته حدود ۵۰۰ دستگاه بوده است، گفت: امسال عدد خیلی متفاوت نیست. درکل پانصد الی ششصد دستگاه برآورد می شود. نیاز صنایع معدنی به ماشین آلات خیلی بیشتر است .تولید ماشین آلات صنعتی در چند سال اخیر نداشتیم.

 

محتشمی پور با بیان اینکه ما برای واردات ماشین آلات نیاز به قانون نداریم، گفت: اساساً برای واردات ماشین‌آلات موردنیاز برای خطوط تولید منعی وجود ندارد. محدودیت‌هایی که در فرآیندها نیاز داریم عمدتاً به دلیل بودجه‌ است. بحث حمایت از ساخت داخل نیز مطرح است که اجازه واردات بی رویه را نداریم. رویه و اعدادی که در عمل به آن رسیده ایم هیچ وقت نزدیک به این اعداد مطرح شده نبوده است.

کد خبر 1140560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha