قضایای معاصر، نیاز به فهم درست از قرآن و سنت را ضروری می نماید

دکتر یوسف عامر از نویسندگان مصری که مقاله نویس روزنامه الوفد می باشد طی مقاله ای در این روزنامه نوشت: قضایای معاصر، نیاز به فهم درست از قرآن و سنت را ضروری می نماید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ، دکتر یوسف عامر از نویسندگان مصری که مقاله نویس روزنامه الوفد می باشد طی مقاله ای در این روزنامه نوشت: قضایای معاصر، نیاز به فهم درست از قرآن و سنت را ضروری می نماید.
 
وی در توضیح این مطلب نوشته است: محافظت و مراقبت از وطن، هویت، تمدن و پیشرفت در زمینه های مختلف نیازمند آنست که ما بتوانیم افرادی آگاه و جامعه ای هوشمند بسازیم. انسان مصری انسانی است که دارای تمدنی ریشه دار است و بخشی از تمدن آن مرهون ایمان بخدا و غیب و نبوت می باشد و این موضوع ذخیره گرانبهایی است که طی سال ها و قرن ها توسط مردم و بخصوص رجال دینی مصر برای این کشور بدست آمده است.
 
ایشان در ادامه می نویسد: صلاح و اصلاح امور مسلمانان در فهم درست و صحیح از قرآن کریم و سنت نبوی نهفته است و تحقق این موضوع می تواند به امنیت و سلامت دین و جامعه مصر کمک کند و باید  دانست که دین و وطن دو چیز مجزا از یکدیگر نیست.
 
دکتر یوسف مقاله خود را اینگونه ادامه می دهد: قرآن کریم که منبع اساسی شریعت اسلامی است توسط الازهر به بهترین شکل در این مرکز علوم دینی تدریس می شود اما بهترست که این مرکز اقدام به چاپ و نشر قرآنی ورقی و الکترونیکی همراه با تفسیری مختصر در حاشیه آن بکند تا قرائت کنندگان قرآن، فهم بهتر و درست تری از آیات بدست آورند زیرا گروه های افراطی در حال حاضر با استفاده از اینترنت و برنامه های نرم افزاری که در گوشی های موبایل پیاده می شود اقدام به نشر تفسیرهای انحرافی از آیات قرآن میکنند و از این طریق جوانان را جذب کرده و اندیشه افراطی را در میان آنها رواج می دهند.
 
.موضوع دیگر اینکه بهترست الازهر یک تفسیر ساده و روان که عام و خاص براحتی آنرا بفهمند منتشر کند و اعتدال اسلامی را در آن به نمایش بگذارد. ضمن اینکه چنین تفسیری باید به موضوعات اجتماعی و مسائل روز جامعه از قبیل اختلافات خانوادگی، انتقام جویی، موضوعات مربوط به زنان، جرم های اخلاقی، همجنسگرایی و....پاسخ درستی دهد.
کد خبر 1140589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha