رعایت تقوی الهی موجب برکت در کار و زندگی است

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: تاکید بر تقوای الهی موجب گشایش در امور است و رعایت تقوی الهی موجب برکت در کار و زندگی است.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: گشایش در کار و باز شدن درهای بسته با تقوای الهی میسر می شود و هر چه تقوی الهی بیشتر باشد، برکت بیشتری را در زندگی خواهیم دید.

 

امام جمعه نکا افزود: ﺗﻘﻮاي دﯾﻨﯽ و اﻟﻬﯽ ﯾﻌﻨﯽ اﯾﻦ ﮐﻪ اﻧﺴﺎن از آﻧﭽﻪ دین در زﻧﺪﮔﯽ برای ما تعیین کرده را رعایت کند و ﺧﻮد را از ﺧﻄﺎ و ﮔﻨﺎه و زﺷﺘﯽ، ﺣﻔﻆ و ﺻـﯿﺎﻧﺖ ﮐﻨـ.

 

وی خاطر نشان کرد: همان گونه که حق الله داریم و باید در وجوهات شرعیه رعایت شود؛ باید در حق الناس و حقوق دیگران هم باید رعایت شود و هر چیزی که تجاوز به حقوق دیگران باشد؛ جرم است و حق الناس محسوب می شود همچون چک بلامحل،  غیبت، تهمت و.. و همه ما باید در رعایت حق الناس تمام تلاش خود را به کار گیریم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: تاکید بر تقوای الهی موجب گشایش در امور است و رعایت تقوی الهی موجب برکت در کار و زندگی است.

 

وی ادامه داد: حق الناس غیر مالی یعنی در شخصیت دیگران دخل و تصرف کردن که آن هم کار ناپسند و گناهی بزرگ است و نباید با آبروی افراد بازی کرد.

 

امام جمعه نکا یادآور شد: نباید در غیاب و نبود دیگران از او بدی بگوییم و این بدی گفتن از دیگران هم جرم و گناهی بزرگ است و یک مسلمان با رعایت تقوی الهی از این موارد باید دوری و اجتناب کرده و با توسل به ذات مقدس الهی و در مسیر خیر قرار گرفتن زندگی خود را به نور الهی منور کند.

کد خبر 1140610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha