خودسازی و پرورش کرامات انسانی، شرط اولیه برای جایگاه مادری

آیت الله عبادی با اشاره به ریشه تربیت اسلامی و استفاده از روش و سیره حضرت فاطمه (س) گفت: خودسازی و پرورش کرامات انسانی، شرط اولیه برای جایگاه مادری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۴ بهمن) در دیدار مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده، جمعی از بانوان شاغل در استانداری و مشاورین بانوان دستگاه های اجرایی استان، ضمن تبیین جایگاه واقعی زن در جامعه اظهارکرد: مهمترین جایگاه زن این است که به عنوان «مادر» وظیفه پروررش نسل و جامعه را به عهده دارد و شرط اولیه برای این جایگاه، خودسازی و پرورش اخلاق و کرامات انسانی است.

 

وی تصریح نمود: کلمه "مادر" نه تنها به عنوان جنبه نسبی بودن آن مورد توجه است، بلکه کلمه "ام" به مفهوم "زیربنا" و" اصل" به زن به عنوان نقش جامعه ساز و فرهنگ ساز آن اشاره دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبیین جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان یک الگوی موفق زن مسلمان و مادر نمونه، افزود: سیره تربیتی ایشان، نسلی مانند امام حسین(ع) پرورش می دهد که الگوی آزادگان جهان است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به ریشه تربیت اسلامی و استفاده از روش و سیره حضرت فاطمه (س) یادآور شد: علمای عظام در دامان مادران فرهیخته متولد و تربیت شده اند و دامن های پاک، انسان های وارسته ای چون حاج قاسم سلیمانی پرورش می دهد.

 

وی ادامه داد: تفاوت تربیت اسلامی با تربیت غربی این است که تربیت نسل فرهیخته و مسلمان، نتیجه فرهنگ اسلامی و در عوض، پرورش انسان های وحشی غربی، پیامد تربیت در فرهنگ غرب گراست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از خانواده به عنوان اصیل ترین و بالاترین بنیان اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: تعهد، صفا و وفاداری خانواده های مسلمان ایرانی، زبانزد جهانیان است و عواطف و محبت مادری، بزرگترین موهبت الهی و استعدادی بی نظیر می باشد که تنها در وجود زن گذارده شده و با توجه به این نوع سرشت، مهمترین وظیفه زنان جامعه ما تعلیم و تربیت نسل آینده است.

 

آیت الله عبادی در بخش دیگری از سخنانش بر سرشت آفرینش زن و مرد اشاره و تأکید کرد: زن فطرتاً ظریف و دارای عواطف و احساسات مضاعف است و خداوند به دلیل وجود این روحیه لطیف، زن را از کارهای خشن و سخت معاف و همه مسئولیت های اقتصادی و تأمین معاش خانواده را برعهده مردان گذاشته است.

 

به گفته وی؛ تلاش زن در عرصه های خانه داری، همسرداری، تربیت فرزند و عرصه های اقتصادی عبادت است.

 

شایان ذکر است؛ این دیدار به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همزمان با سومین روز هفته بزرگداشت مقام زن و مادر و به منظور بهره مندی از بیانات نماینده ولی فقیه در استان، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

 

 

کد خبر 1140736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha