عصر شعر انقلاب با حضور شعرای ملی و استانی در گلستان برگزار می‌شود

خواجه نژاد از برگزاری عصر شعر انقلاب با موضوع انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر و با حضور شعرای ملی و استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمود خواجه نژاد» امروز (دوشنبه ۴ بهمن) در نشست با خبرنگاران در ستاد دهه فجر استان گلستان اظهار داشت: 43 سال از کاشت نهال انقلاب اسلامی در کویر ترک خورده و تشنه تحول و دگرگونی ایران می‌گذرد و امروز این نهال تنومند و بارور شده است و علاوه بر ایران اسلامی،  ملت‌ها و کشورهای دیگر نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و تبدیل به یک شجره طیبه شده است.

 

رئیس کارگروه هنری و هنرمندان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه هنر، بهترین وسیله و زبان برای انتقال پیام و مفاهیم است، گفت: حوزه هنری یکی از میوه‌های انقلاب اسلامی است که با پیروزی انقلاب، شکل گرفت و همراه با آن رشد کرد و بزرگ شد و مأموریت اصلی آن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی با زبان هنرمندانه است.

 

رئیس حوزه هنری گلستان افزود: با توجه به شرایط موجود تلاش کردیم به جای اینکه مردم را به سالن‌ها بکشانیم، به سراغ مخاطب برویم و در ایام الله دهه فجر برنامه‌هایی مانند نمایش‌های خیابانی، نمایشگاه‌های هنری در معابر شهرها و همچنین بستر فضای مجازی برگزار کنیم.

 

وی بیان داشت: یکی دیگر از راهبردهای ما برای اثرگذاری بیشتر برنامه‌های دهه فجر استفاده از ظرفیت زیست بوم استان است. بزرگترین ظرفیت و مزیت استان حضور اقوام است که گلستان میزبان 21 قوم بوده و هر قومی نیز هنرمندان بسیاری دارد و باید از این ظرفیت بزرگ برای اجرای برنامه‌های دهه فجر استفاده کنیم.

 

خواجه‌نژاد افزود: تقویت جلوه‌های هنری، بسترسازی برای حضور بیشتر هنرمندان در برنامه‌های دهه فجر، نقش آفرینی خودجوش هنرمندان، به کارگیری توانمندی هنرمندان و مراکز هنری، برگزاری جشنواره‌های فیلم، تئاتر و موسیقی فجر، معرفی هنرمندان شاخص و اثرگذار استان، تبیین دستاوردها و نمایش هنرمندانه آنها از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این ایام است.

 

وی گفت: یکی از برنامه‌های شاخص کارگروه هنری و هنرمندان استان عصر شعر با موضوع انقلاب اسلامی است که در ایام دهه فجر در آستان مبارک امامزاده عبدالله (ع) گرگان و با حضور شعرای ملی و استانی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1140780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha