۳ هزار بسته تغذیه ای یک ماهه در بین سیل زدگان توزیع می شود

حسین معروفی گفت: براساس شناسایی هایی که در بلوک بندی و پهنه بندی انجام شده، ۳ هزار بسته تغذیه ای یک ماهه شامل آرد، برنج، روغن، خشکبار، حبوبات و نیز پک های بهداشتی تهیه شده که با ۴۰ دستگاه خودرو در بین مردم مناطق سیل زده توزیع می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حسین معروفی» با اشاره به اقدامات سپاه در مناطق سیل زده رودبار جنوب و بخش جازموریان، گفت: امروز خدا را شاکریم که توفیق داد تا با فرمان فرماندهی کل سپاه پاسداران در کنار مردم خوب و نجیب این منطقه باشیم و در عرصه های امداد و نجات و لای روبی و پاکسازی، ضدعفونی، بهداشت و درمان، باز کردن راه ها، در عرصه امداد هوایی، ترمیم سیل بندها و پخت و توزیع غذای گرم به آنها خدمت رسانی کنیم.


فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود: این خدمات براساس پهنه بندی و بلوک بندی دقیق در حوزه سیل انجاج شده است، برخی از مردم در این منطقه گرفتار سیل شدند که بر همین اساس برای خدمت رسانی سیل زدگان در اولویت قرار گرفتند و سپس به همه مردم این منطقه کمک شد.

وی بیان کرد: براساس شناسایی هایی که در بلوک بندی و پهنه بندی انجام شده، ۳ هزار بسته تغذیه ای یک ماهه شامل آرد، برنج، روغن، خشکبار، حبوبات و نیز پک های بهداشتی تهیه شده که با ۴۰ دستگاه خودرو در بین مردم مناطق سیل زده توزیع می شوند.

معروفی خاطرنشان کرد: کلیه مسائلی که سپاه در این منطقه دنبال می کند با تشکیل قرارگاه، کار قرارگاهی و تقسیم کار است و بر همین اساس در حوزه مهندسی در هفت نقطه سیل بند در حال احداث است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: این اقدامات براساس تقسیم کار دقیق بین سپاه، دولت و هلال احمر شده انجام می شود.

وی عنوان کرد: جا دارد از مجموعه سپاه اعم از نیروی زمینی، هوافضا، نیروی دریایی، قرارگاه قدس، تیپ دوم صاحب الزمان (عج)، لشکر ۴۱ ثارالله، تیپ ۳۸ ذوالفقار، بسیج سازندگی و بهداری نیروی دریایی سپاه که با استفاده از ظرفیت بیمارستان فاطمه زهرا (س)، درمانگاه صحرایی در زهکلوت راه اندازی کرده است، تشکر کنم.


معرفی اضافه کرد: همچنین از مجموعه ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، خیرین و واقفین، گروه های جهادی و آن دسته از مسئولین اجرایی که در بحث خدمت رسانی به سیل زدگان همراهی و همکاری کردند، تشکر می کنم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان ابراز کرد: مسئولین باید توجه کنند ما امروز در دولت مردمی، جهادی و انقلابی هستیم و باید پای کار کمک به مردم بایستیم، رئیس‌جمهوری آیت الله رئیسی پس از بازگشت از سفر مسکو به جنوب کرمان سفر کرد و این اقدام برای ما حاوی این پیام است که برای رئیس جمهور خستگی معنا ندارد ما نیز باید با حرکت های مردمی، انقلابی همچون شهید حاج قاسم مرد میدان و در کنار مردم قرار باشیم تا بتوانیم پله پله مشکل مردم را حل کنیم.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که مسئولین در این دولت به صورت میدانی، انقلابی و جهادی در صحنه خدمت رسانی به مردم حاضر شوند، اگر ما نگاه انقلابی و اعتقادی جهادی و مردمی باشد و پا به پای مردم حرکت کرده و برای آنها تکیه گاه باشیم آنگاه مشکلات مردم حل می شود چرا که مردم بر ما حاکم هستند.

معروفی ضمن تشکر از صبوری و متانت مردم جنوب کرمان، اظهار کرد: خواهش می کنیم مردم اجازه دهند همه مسئولین و ما مسائل مهم و کلان را دنبال کنیم و مهمترین موضوع در این منطقه استحکام و ایمن بخشی سیل بند جیرفت تا جازموریان است.

فرمانده سپاه ثارالله تاکید کرد: اولویت اول تقویت و ترمیم سیل بندها است و در برخی نقاط نیز باید احداث شوند تا دوباره گرفتار نشویم اما موضوع اصلی، بحث استحکام بخشی در شهرستان رودبار جنوب، شهر زهکلوت، قلعه گنج و منوجان و در ریگان است که در دستور کار قرار دارد و مردم باید توجه داشته باشند که با جدیت سعی می کنیم تا در کنار شما به مشکلات رسیدگی کنیم.

وی با یادآوری این مطلب که اقدامات سپاه پاسداران در این منطقه با نظر و دستور رهبری است، خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی سپاه انجام این کارها نیست و با دستور فرمانده کل با تمام توان و گروه های جهادی خودی وارد عرصه شد و حتی با دستور فرمانده کل سپاه رزمایش سپاه به دلیل خدمت رسانی به سیل زدگان لغو شد.

معروفی ادامه داد: ما به عنوان سپاه یک حرکت جهادی و انقلابی به دستور فرمانده سپاه انجام دادیم همه مسئولیت با ما نیست بلکه ما با کمک دولت و شما مردم عزیز می آییم و جان خود را هم فدا می کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان تصریح کرد: مردم عزیز استان کرمان به ویژه جنوب و شرق استان که گرفتار سیل شدید بدانید ما اگر تجهیزات، پول، نیرو و امکانات داشته باشیم برای کمک به شما پای کار می آوریم و اگر دست خالی باشیم جانمان را سپر بلای شما در مقابل سیل قرار می دهیم تا جان شما به خطر نیفتد.

وی عنوان کرد: این روحیه سپاه امام راحل، رهبری و انقلاب است و منتی نداریم و با نگاه نوکری برای مردم به عنوان ولی نعمتانمان خدمت می کنیم.

کد خبر 1140805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha