مسابقات بین‌المللی قرا و قاریان مساجد جهان اسلام در دستور کار متولیان امر مسجد و قرآن باشد

موسوی پیشنهاد کرد وزارت فرهنگ و ارشاد و اوقاف، برگزاری مسابقات بین‌المللی قاریان مساجد جهان اسلام را در دستور کار خود قرار دهند و گفت: با برگزاری این مسابقات ستاد کانون‌های مساجد هم می‌تواند برگزیدگان مدهامتان را به این مسابقات بین‌المللی اعزام کند.

«سید کریم موسوی» در حاشیه برگزاری مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه از زمان شروع به کار مسابقات مدهامتان قبل از اینکه در استان برگزار شود، حضور داشتیم و همکاری می‌کردم اظهار کرد: آن زمان نیت مسابقات متعالی‌تر بود و حتی اوقاف و امور خیریه کشور مجاب شد که مدهامتان را به عنوان یک مسابقه قرآنی رسمی در بیلان کاری خود قرار دهد و نفرات منتخب مستقیم به مسابقات اوقاف می‌رفتند و خروجی آن فوق‌العاده بود.

 

داور مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در خوزستان افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در بخش آواها و نغمه‌ها، مسابقات مدهامتان را به عنوان مسابقات رسمی خود که توسط ستاد عالی کانون‌های مساجد برگزار می‌شد، به خوبی حمایت می‌کرد.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک سری اتفاقات و اقدامات غیرکارشناسی باعث شده که در گزینش‌ها و ثبت‌نامی‌ها کیفیت مسابقات یک مقداری نسبت به سال‌های قبل پایین‌تر بیاید و این در خور شأن این مسابقات با این عقبه ارزشمند و متعالی نیست.

 

این قاری و مبتهل بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه ما باید سال به سال این مسابقات را کیفی‌تر برگزار کنیم ولی امسال سطح متسابقین پایین‌تر بود تصریح کرد: البته این به معنای آن نیست که نباید کسانی که حرفه‌ای نیستند در مسابقات حضور پیدا کنند بلکه این نکته مثبتی است و اینکه دایره کار به مساجد، قاری مسجد و نماز گره خورده بسیار خوب است ولی به نظر من هم‌راستای این نکات مثبت باید قضیه حرفه‌ای و فنی کار هم دیده شود که امیدواریم این اتفاق را برای سال آینده شاهد باشیم.

 

وی با بیان اینکه برای تقویت برگزیدگان و منتخبان این مسابقات، سیره حضور بچه‌ها در مسابقات قرآنی اوقاف به صورت مستقیم جدی‌تر گرفته شود عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه که از یک جنس هستند، برگزاری مسابقات بین‌المللی قاریان مساجد جهان اسلام را در دستور کار خود قرار دهند.

 

موسوی خاطر نشان کرد: این اتفاق را ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد به عنوان متولی امر مسجد هم باید در ذهن داشته باشد که قاریان ما و کسانی که در این مسابقات برگزیده می‌شوند، مستقیم در مسابقات بین‌المللی قرا و قاریان مساجد سراسر جهان حضور پیدا کنند.

 

کد خبر 1140818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha