نرخ بیکاری ۱۲ درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در گلستان/۶۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی به جوانان اختصاص یافت

مازندانی گفت: با وجود اینکه نرخ بیکاری استان در سه ماهه تابستان ۸.۵ درصد بوده اما نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۱۲ درصد است.

«سعید مازندرانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: براساس آخرین اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری استان در سه ماهه امسال 8.5 درصد بوده اما این شاخص در کشور 9.5 درصد اعلام شدنه است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به بالاتر بودن نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده نرخ بیکاری جوانان و تحصیل‌کردگان دانشگاهی در استان 12 درصد است که برای کاهش بیکاری در این قشر، نیازمند برنامه ریزی‌های بیشتر و بهتر هستیم.

 

وی با بیان اینکه ایجاد تعاونی‌ها یکی از بهترین اقدامات به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است، گفت: برای ایجاد تعاونی‌های خانوادگی،  آموزش و اختصاص تسهیلات جوانان تحصیل‌کرده در اولویت قرار دارند.

 

مازندرانی افزود: در استان تلاش کردیم در زمینه اختصاص تسهیلات، جوانان و فارع التحصیلان دانشگاهی را مورد حمایت بیشتری قرار دهیم و در همین زمینه 60 درصد تسهیلات روستایی، مشاغل خانگی و تبصره 18 را به این افراد اختصاص داده‌ایم.

 

وی بیان کرد: ضمن اینکه دولت هم حمایت‌های دیگری مانند مشوق‌های بیمه‌ای را برای کارفرمایانی که جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب کنند، پیش بینی کرده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: برهمین اساس کارفرمایانی که این افراد را در بنگاه‌های اقتصادی خود جذب کنند تا 2 سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف خواهند بود.

 

کد خبر 1140840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha