۱۵۰ تعاونی بانوان کردستان در رشته‌های مختلف فعال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: هم‌اکنون تعداد ۱۵۰ تعاونی بانوان در رشته‌های صنایع دستی، تولیدی و خدماتی در استان فعال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در بازدید نماینده ولی فقیه در کردستان از چند کارگاه آموزش فرشبافی بانوان اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۸۹۰ شرکت تعاونی در استان فعال است که ۲۰۰ هزار نفر عضو تعاونی هستند.

 

 

وی با اشاره به میزان ایجاد اشتغال این تعاونی‌ها در استان، تصریح کرد: این تعاونی‌ها برای ۱۶ هزار نفر شغل ایجاد کرده است و بانوان ۲۲ درصد اعضای تعاونی‌ها را تشکیل میدهد.

 

 

صلواتی با اشاره به اینکه بخش تعاون یکی از بخش‌های مهم اقتصادی است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد، ایجاد تعاونی فراگیر بانوان بویژه برای اقشار آسیبپذیر جامعه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای تعاونی‌ها و دهک‌های پایین را از سیاست‌های دولت دانست.

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان یادآور شد: فراهم کردن بستر کار و فعالیت اقتصادی و ایجاد کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار و دهک‌های پایین جامعه دغدغه دولت در بخش تعاون است.

 

 

صلاح قریشی مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان نیز در این بازدید بیان کرد: هم‌اکنون ۱۹ هزار نفر از فرشبافان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

 

 

وی با اشاره به تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص احیا مجدد بیمه قالیبافان اضافه کرد: تاکنون این قانون اجرایی نشده است و بانوان و تولید کنندگان فرش در قالب بیمه حرف و مشاغل آزاد می‌توانند خود را بیمه کنند.

کد خبر 1140844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha