طرح کتابخوانی در مدارس تیران آغاز شد

طرح تشکیل باشگاه های کتابخوانی کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) در مدارس تیران آغاز شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: در راستای اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل که به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مدارس این سال ها رونق پیدا کرده فرصتی برای همکاری های مشترک و جذب اعضای جدید به کانون ها شده است.

اجرای طرح و برنامه های مشترک بین آموزش و پرورش و کانون های مساجد می تواند رشد فرهنگی و معنوی دانش آموزان را به همراه داشته باشد.

تعدادی از کانون های مساجد در این طرح فعال شده و در قاب تفاهم نامه مشترک کار خود را در تحقق اهداف و برنامه های مشترک پیش می برند.

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران که از دهه های گذشته به دنبال چنین ارتباط مشترکی بوده و مدارس اطراف کانون را با برنامه های مشترک همراه کرده امسال نیز در قالب تفاهم نامه با یک مدرسه ابتدایی دخترانه و یک مدرسه ابتدایی پسرانه و همچنین مدارس متوسطه اول فرصتی را برای تعاملات و تبادل اطلاعات کرده است.

 

به اعتقاد مدیر این مرکز فرهنگی و هنری اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل که به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مدارس این سال ها رونق پیدا کرده فرصتی برای همکاری های مشترک و جذب اعضای جدید به کانون ها شده است.

تشکیل باشگاه کتابخوانی، گروه تئاتر و پیرامید سه فعالیت شاخص برای دانش آموزان و برگزاری کارگاه های آموزشی توانمندسازی برای خانواده ها از جمله فعالیت این کانون با مدارس است.

توزیع بسته های فرهنگی

توزیع پک های فرهنگی و فراغتی که با کتب برای دانش آموزان و خانواده و محتوای فرهنگی جز برنامه های مشترک کانون است که در حال اجراست.

تشکیل باشگاه کتابخوانی با هدف گسترش فرهنگ مطالعه به عنوان برنامه راهبردی این مرکز تخصصی کتاب است که خلاصه نویسی، خلاصه گویی، معرفی کتاب و اجرای طرح های هنری در این عرصه از جمله فعالیت ها است.

توزیع بسته های فرهنگی در مدرسه ابتدایی دخترانه با حضور کارشناسان فرهنگی و کانون مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته ملی زن اجرا شد.

 

مدیرمسئول کانون در این برنامه از دانش آموزان خواست تا در عرصه کتابخوانی فعال شوند و بخشی از اوقات خود را در حوزه کتاب و کتابخوانی اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: عضویت در باشگاه های کتابخوانی فرصت های خوبی در زمان اوقات فراغت است که مقدمه پیشرفت در دیگر عرصه ها را نیز فراهم می کند.

 

 

کد خبر 1140890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha