دشمن از وحدت شیعه و سنی هراس دارد/پیروی از سیره نبوی مانع تفرقه‌افکنی بین‌ مسلمانان می‌شود

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت بین اقوام و مذاهب، گفت: دشمن از وحدت شیعه و سنی هراس دارد برای همین همیشه به دنبال تفرقه افکنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گنبدکاووس، آیت الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» امشب در مراسم اختتامیه کنگره ملی یحیی بن زید(علیه السلام) ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این برنامه اظهار کرد: برگزاری برنامه ها و همایش هایی که سبب معرفی بیشتر و بهتر اندیشه های اهل بیت (علیهم السلام)، امامزادگان و تقریب بین مذاهب اسلامی شود، کاری ارزشمند و قابل تقدیر است.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله وسلم)، اهل بیت عصمت و طهارت همواره چراع هدایت انسان ها بوده و هستند که با توسل به آنان می توان از گمراهی نجات یافت.

 

وی محبت اهل بیت (علیهم السلام) را یکی از دلایل عاقبت بخیری انسان ها دانست و گفت: انسانی که محب اهل بیت (علیهم السلام) باشد به بیراهه کشیده نخواهد شد و از امتحانات الهی نیز سربلند بیرون خواهد امد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حضور اندیشمندان و صاحب نظران شیعه و سنی در این کنگره فاخر و علمی، اظهار کرد: امامزادگان مورد تکریم و تعظیم همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی هیتند و امشب حضور برادران شیعه و سنی در کنار هم مایه مسرت و خوشحالی شده است.

 

وی گفت: استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس به عنوان الگوی وحدت شیعه و سنی است، مطمئن باشید که رسول خدا (صلی الله و علیه وآله وسلم) از این برادری و محبتی که مسلمانان نسبت به همدیگر دارند خشنود خواهد بود.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دشمن از وحدت بین شیعه و سنی در هراس است و برای همین همیشه به دنبال تفرقه افکتی بین مداهب اسلامی است.

 

وی افزود: علمای شیعه و سنی باید پرچمدار وحدت بین مذاهب باشند. سیره نبوی و ائمه اطهار همواره برتقویت و حفط وحدت و برادری بین شیعه و سنی تاکید دارد و این همان چیزی است که دشمنان به دنبال حذف آن هستند.

 

کد خبر 1140902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha