ایجاد اشتغال برای جوانان نیازمند تلاش مسئولان و تعامل بین دستگاهی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: اشتغال کار بین دستگاهی است که اگر هر کدام از مسئولان کار خود را به‌نحو احسن انجام بدهند، می‌توانیم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سیدجمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در  مراسم هفته زن و تجلیل از بانوان این اداره‌کل ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اظهار کرد: در حوزه آموزشی 16مرکز چارت‌دار دولتی و بیش از 150 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد و فعال در استان فعالیت داشته که 42 درصد آموزش‌ها مربوط به حوزه بانوان و مابقی در حوزه آقایان است.

 

 

وی گفت: اشتغال کار بین دستگاهی است که اگر هر کدام از مسئولان کار خود را به‌نحو احسن انجام بدهند، می‌توانیم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم.

 

 

احمدی با بیان اینکه فرهنگ مهارت‌آموزی به‌خوبی در استان ترویج یافته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کردستان در حوزه‌های مختلف همچون مسابقات ملی مهارت دومدال طلا، دو نقره و دو دیپلم‌ افتخار کسب کرده است.

 

 

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با اقلیم کردستان عراق خبر داد و افزود: تلاش برای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و آموزش جوانان برای ورود به بازار کار متناسب با نیاز استان، همواره یکی از برنامه‌های این اداره‌کل در کردستان است.

 

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان بیان کرد: سپردن مسئولیت‌ها، برنامه‌های دورکاری، اردوهای فرهنگی، راهیان نور و برگزاری مسابقات از جمله توجهات و اقدامات انجام شده به حوزه بانوان فنی‌وحرفه‌ای کردستان بوده است.

 

 

احمدی با ابراز خرسندی از اینکه نماینده ولی فقیه در کردستان نگاه عمیق و بینش دقیق به حوزه بانوان دارند، تصریح کرد: انتظار می‌رود برای نهادینه‌کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در کردستان، هماهنگی‌های لازم در نظر گرفتن پیوست مهارتی برای هر طرح و ایده در نظر گرفته شود.

 

 

در پایان این مراسم از بانوان مؤسس فعال آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و همچنین تعدادی از بانوان ممتاز اداره‌کل فنی ‌وحرفه‌ای استان کردستان در حوزه‌های مختلف تجلیل به ‌عمل آمد.

کد خبر 1140913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha