طرح آموزش رایگان هنر با برپایی ۵ کلاس آموزشی در ایلام کلید می خورد

خودآموز با بیان اینکه طرح آموزش رایگان هنر با برپایی ۵ کلاس آموزشی در ایلام کلید می خورد، گفت: در مسیر اجرای طرح آموزش رایگان هنر، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، معاونت امور فرهنگی و سایر بخش‌های وزارتخانه پای کار هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در نشست هماهنگی برگزاری طرح آموزش رایگان هنر، اظهار کرد: در استان ایلام به زودی ۵ کلاس این دوره در‌‌ رشته های بازیگری نمایش، آموزش نقاشی، سفال، طراحی مد و لباس درشهرستان های‌ایلام، دهلران، مهران و آبدانان با حضوربیش از۱۰۰هنرجوی علاقمند برگزار می شود.
 

 

«عمران خودآموز» گفت: یکی از اولویت ها و تکلیف های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع آموزش هنر رایگان در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی بود که در این راستا اقدامات خوب و جدی توسط معاونت امور هنری وزیر محترم به عنوان مسئول این حوزه آغاز شده  است.

 

وی افزود: در این مسیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، معاونت امور فرهنگی و سایر بخش‌های وزارتخانه نیز به کمک این معاونت آمده اند و مسائل مربوط به آن در حال پیگیری است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره بر رعایت عدالت فرهنگی در سراسر کشور تاکید داشته و دارد، تصریح کرد: تاکید بر تمرکززدایی و کمک به مناطق محروم و در عین حال رعایت عدالت در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از اولویت هاست و  برای رسیدگی به امور فرهنگی و هنری مناطق محروم عزم جدی داریم.

 

خودآموز خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند استان به عنوان مناطق محروم شناسایی شده و حدود ۵۱ رشته هنری کاربردی در این طرح آموزش مدنظر قرار گرفته اند تا اقدامات لازم برای آغاز این طرح آموزشی در استانهای مقصد صورت پذیرد.

 

پایان پیام/ عظیم پیرانی

کد خبر 1140914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha