تدوین الگوی نظامی گری مومنانه از اهداف همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی  است

امیر اکرمی نیا با تاکید بر شناخت ابعاد شخصیتی حضرت امام علی (ع) و فرمایشات گهربار ایشان در کتاب شریف نهج البلاغه گفت: تدوین الگوی نظامی گری مومنانه از اهداف همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی است.

امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد دومین همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی گفت: مهمترین اهداف این همایش تبیین ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) و معارف گرانقدر کتاب نهج البلاغه برای مدیران جامعه اسلامی و فرماندهان نیروهای مسلح است.

 

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: از دیگر اهداف مهم همایش دست یابی به الگوی جامع  فرماندهی و مدیریت اسلامی در صحنه جنگ و تبیین مبانی و اصول جهاد دفاعی و همچنین تدوین الگوی نظامی گری مومنانه است.

 

دبیر کمیته علمی دومین همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی در مورد محورهای مختلف این همایش تصریح کرد: محورهای مختلفی در این همایش پیش بینی شده که اندیشمندان و صاحبنظران بر اساس این محورها مقالات خود را  به همایش ارسال کرده اند.

 

وی در مورد محورهای مختلف این همایش نیز خاطرنشان کرد: فرماندهی و مدیریت و نظامی گری مومنانه، جنگ شناختی، جنگ نرم و عملیات روانی، دیپلماسی دفاعی، سیاست دفاعی، امنیت و اطلاعات و همچنین اقتصاد و فناوری دفاعی از جمله محورهای اصلی این همایش است.

 

دبیر کمیته علمی دومین همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی با بیان اینکه مبانی، الگو و راهبردهای صلح و جهاد، اخلاق دفاعی، دشمن شناسی و بصیرت، فرهنگ دفاعی و بصیرت نیز از دیگر محورهای این همایش است، گفت: بر اساس این محورها تعداد زیادی مقاله از سوی اندیشمندان و صاحبان قلم از دانشگاه ها و حوزه های علمیه و مراکز پژوهشی سراسر کشور دریافت شده که بر اساس روش پیش بینی شده، مقالات در مراحل مختلف مورد بررسی و داوری قرار گرفته است.

 

سرتیپ اکرمی نیا در ادامه از تمامی صاحبان فکر و قلم و اندیشه که مجدانه در این همایش معنوی شرکت کرده و اندیشه های خود را در قالب مقالات علمی و پژوهشی ارائه کردند، تشکر و قدردانی کرد و افزود: این همایش محلی برای تضارب آرا و هم اندیشی در حوزه فرهنگ دفاعی و معنویت است.

 

وی گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دانشگاه مهم در کشور و مرجع علوم دفاعی در ارتش و نیروهای مسلح، مسئول توسعه و تعمیق فرهنگ دفاعی است و در این راستا با بهره گیری از اسناد فرادستی بسیار غنی موجود از جمله دیدگاه های فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و مشارکت فرهیختگان و اندیشمندان این ماموریت مهم را دنبال می کند.

 

گفتنی است دومین همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی با محوریت نهج البلاغه که به همت دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بزودی در این دانشگاه برگزار می شود.

 

کد خبر 1140961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha