شهدا انسانهایی وارسته و خالص هستند که با خدای خود معامله کردند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: شهیدان را شخصیت هایی پاک و عاشق خدا و سرزمین ایران اسلامی عنوان نمود که از جان و وجود و هستی خود گذشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، صبح امروز و با حضور مسئولین، خانواده معزز شهدا، فرهنگیان و دانش آموزان، یادواره شهدای فرهنگی حوادث تروریستی در محل کانون فرهنگی تربیتی شهید مسلم کیخا برگزار گردید.

 
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در این آیین با اشاره به آیات  و کلام نورانی قرآن کریم، اظهار داشت: جایگاه ویژه و بلند شهید و شهادت به عنوان روزی خورندگان درگاه الهی نشان از مقام رفیع آنان در نزد خداوند متعال دارد.

 

وی افزود: بهترین مرگ، شهادت در راه خداست و شهدا انسانهای وارسته ای هستند که جان و وجود و هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با خدای خود معامله کردند.

 

میرعبدی معلمان شهید را مجاهدانی دانست که در راه توسعه فرهنگ، تعلیم و تربیت و رشد و تعالی فرزندان جامعه تلاش نموده و در این مسیر از جان و دل همراه و همگام بوده اند.

 

وی افزود: مهمترین رکن کار در آموزش و پرورش، تبیین و ترویج فرهنگ معارف دینی و روحیه جهاد و ازخودگذشتگی در بین دانش‌آموزان است و مادامیکه در این وادی گام بداریم قطعا دانش‌آموزانی انقلابی، بصیر و هوشیار خواهیم داشت. 

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان وجود ۷۸ شهید فرهنگی و ۲۱۰ شهید دانش آموز در سیستان و بلوچستان را نشان از بالندگی و وجود تفکر انقلابی و جهادی در دستگاه تعلیم و تربیت عنوان نمود.

کد خبر 1141021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha