راه  رفع مشکل و رسیدن به اقتصاد قوی و پویا  اجرای طرح‌ها اقتصاد مقاومتی است

حسینی گفت: تنها راه رفع مشکل و رسیدن به اقتصاد قوی و پویا اجرای طرح‌ها اقتصاد مقاومتی است و مسئولان و همچنین مردم دنبال این کار باشیم و اقتصاد را قوی کنیم.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر،« سید جواد حسینی»  امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی صندوق‌های قرض الحسنه مردم یاردر مجموعه نمایشگاهی مجتمع شهرداری ملایر درخیابان رجایی شهرستان ملایر ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) و تکریم مقام مادر و زن اظهار کرد:  به مناسبت این ایام برتنامه‌های مختلفی توسط سپاه ناحیه ملایر و بسیج جامعه زنان در سطح شهرستان در حال اجرا است

 

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این ایام افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در این حوزه بوده است افزود: این نمایشگاه حاصل تلاش بانون کار آفرین شهرستان ملایر که بیشتر آنها نیز زنان سرپرست خانوار هستند بوده که با تسهیلاتی که از سوی سپاه و صندوق‌های مردم یاز در اختیار آنها قرار گرفته است برای خود کار آفرینی داشته‌ اند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایربا بیان اینکه در واقع موفقیت این طرح با همکاری نهادهایی مانند کمیته امداد، شهرداری و سپاه و بسیج سازندگی بوده است افزود: در این راستا هدف ما کمک به مردم است و ما فقط به عنوان تسهیل گر در این امر هستیم.

 وی با بیان اینکه کمک و تسهیل گری و در کنار مردم بودن باعث استحکام بخشی و امید آفرینی برای پیشرفت در حوزه کار آفرینی برای مردم می‌شود گفت: یکی از مهمترین مضوعات و چالش‌هایی که امروز در کشور با آن مواجه ستیم موضوع اقتصاد است که  همه ما باید کمک کنیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را ارتقا داده و به پویایی برسانیم

 وی با بیان اینکه تنها راه  رفع مشکل و رسیدن به اقتصاد قوی و پویا  اجرای طرح‌ها اقتصاد مقاومتی است گفت: مه ما به عنوان مسئول  همچنین مردم دنبال این کار باشیم و اقتصاد را قوی کنیم.

 وی اضافه کرد: دولت نیز در این زمینه  گام‌های خوبی برداشته و با کشورهای تعامل با کشورهای همسایه هم کارهای خوبی صورت گرفته که می‌تواند در روند اقتصادی ما موثر باشد

حسینی با بیان این که  برگزاری این نمایشگاه‌ها باید موثر بوده و خروجی آن برای کار آفرینان موثر و امید آفرین باشد تصریح کرد:  اگر حاصل تلاش و زحمت این کار آفرینان  را یک یا چند هفته به نمایش بگذاریم  اگر به این صورت باشد تاثیری در کارهای اقتصاد مقاومتی ندارد و باید به صورت دائمی باشد.

 

  فعالیت ۶۵ صندوق مردم یار در ملایر

وی با بیان اینکه  هدف از اجرای این طرح‌ها  کمک و ایجاد اشتغال برای بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار است افزودک  امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتو.انیم در راستای توسعه و پیشرفت کار بانوان و اقتصاد مقاومتی  گام برداشته و  به طبقه محروم و مناطق کمتر برخوردار کمکهای لازم را داشته باشیم.

  در ادامه «مرضیه خردمند» نیز با بیان اینکه  در حال حاضر در شهرستان ملایر  از سوی سپاه 65 صندوق قرض الحسنه مردم یار فعال داریم گفت: در این راستا خروجی این صندوق‌ها ایجاد 11 تعاونی  بوده است.

مسئول  تسهیل گر سپاه ناحیه ملایر افزود: این  تعاونی  ها شامل،  صنایع  مینا کاری،  کاری سفال و صنایع تبدیلی و عروسک سازی، کار با چرم، گلیم بافی، قلم زنی   خیاطی، سبزیجات خشک، سبد پلاستیکی با پلی استر، پخت شیرینی ..  است.

 وی گفت:  در راستای این اشتغال ها و کار آفرینی برای بانوان مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به 30  نفر در قالب وام های 10 میلیونی تا 100 میلیونی با بازپرداخت 7 ساله و سود 4 درصد پرداخت شده است

 وی گفت: در این راستا هرکدام از این تعاونی  در عرصه خود مشغول فعالیت است که خروجی صندوقهای قرض الحسنه الان در نمایشگاه  به صورت غرفه نمایش داده شده است

وی با اشاره به اینکه  این نمایشگاه در 40 غرفه حاصل تلاش بانوان کار آفریسن است یادآور شد:  این نمایشگاه تا  12 بهمن ماه به برقرار است.

کد خبر 1141024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha