لزوم ایجاد پارک‌های مختص بانوان در شهر بیرجند

آیت الله عبادی گفت: باید به حد نیاز در نقاط مختلف شهر بیرجند پارک‌های مختص بانوان احداث شود که نیاز نباشد همواره جلوی آزادی آنان را گرفت و از این طرف جلوی آسیب فرهنگی را گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۵ بهمن) در دیدار با شهردار بیرجند اظهار کرد: امیدواریم با کمرنگ شدن شرایط کرونایی، مردم عزیزی ایران به خصوص خراسان جنوبی در این مقطع جلوه های زیبای انقلاب را به رخ دوست و دشمن بکشانند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرداری با نیازهای روزمره مردم سروکار دارد و این خیلی مسئله بااهمیتی است، گفت: ما در این ۴۰ سال به دلیل اینکه سیاست های متفاوتی در هر زمانی حاکم بوده و روی همه نهادها تاثیر داشته است بنابراین شیوه همگون و متناسبی در خیلی از نهادها از جمله شهرداری نداشتیم.

 

وی ادامه داد: شهرداری در مسائل روزمره از جهت انواع امور فیزیکی و فرهنگی که مردم با آن سروکار دارند نقش دارد و اگر سیاستی بر اساس قواعد انقلاب می بود اکنون ما خیلی جلوتر می بودیم چون متصدیان هر امری زحمت می کشند اما عده ای به گونه ای کار می کنند که دیگران باید کار آنان را اصلاح کنند و فرصت ها اینگونه می سوزد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اگر در یک سیاست تعریف شده که شامل همه امور مورد نیاز جامعه می شود حرکت می کردیم خیلی جلوتر بودیم، عنوان کرد: اکنون خوشبختیم که شما و همکاران شهرداری با توجه به انواع و اقسام مسائل بیش از همه به مسائل فرهنگی توجه دارد که البته اگر فرهنگ جامعه درست شود خود فرهنگ همه امور را درست خواهد کرد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اکنون برای مسائل اقتصادی به دلیل جنگ اقتصادی اولویت خاصی قائل هستیم، تصریح کرد: اما در حالت طبیعی مهمترین مسئله فرهنگ است و همه امور براساس آن درست می شود.

 

وی ادامه داد: از نقش های مهمی که در فرهنگ جامعه می تواند موثر باشد توجه به امور زنان، خانواده ها و مادران است چون زنان در جامعه فرهنگ‌ساز هستند، اگر شایسته باشند فرهنگ شایسته و اگر شایسته نباشند فرهنگ مبتدل را ترویج می دهند به همین دلیل خیلی باید تلاش شود که متصدیانی در امور فرهنگی قرار بگیرند که بتواند نقش اسلامی و انقلابی خود را بر الگوی حضرت زهرا(س) به خوبی ایفا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در جهت ساختار جامعه باید مقدماتی فراهم کنیم که پاسخگو باشد، افزود: خیلی از جاها بر شیوه پارک‌ها و دست زدن به امور نامتعارف نقد بود و مورد بهانه عده ای قرار می‌گرفت که باید اینها اقناع شود مثلا اگر کمبود است و به نتیجه آن حضور زنان و مردان در پارک‌ها به صورت نامتوازنی انجام می شود باید به حد نیاز در نقاط مختلف شهر پارک‌های مختص بانوان احداث شود که نیاز نباشد همواره جلوی آزادی آنان را گرفت و از این طرف جلوی آسیب فرهنگی را گرفت.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه این خواسته بانوان است اما به نحوه شایسته انجام نشده و این نیازها بی پاسخ ماند، گفت: با توجه به ارزش ها و فرهنگی دینی، در پارک‌ها و فضاهای متعلق به شهرداری شایسته است که جلوه هایی زیبا از فرهنگ عالی اسلامی اجرا شود که جاذبه های کاذب احساسی را منزوی کند.

 

به گفته وی در این زمینه می توان با ابتکار و خلاقیت خیلی برنامه های فاخر و هنرمند با محتواهای بسیار غنی که در اسلام است اجرایی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: انبوه جمعیتی که در شب های تابستان و رمضان در فضای پارک‌ها حضور می یابند، پیداست که مدیریت جمع و دخالت در آن خیلی زیبا نیست و برخی افراد دیگراندیش از این وضعیت سوء استفاده می کنند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه ۴۰ سال آزمون و خطا در انقلاب بوده است، گفت: اما اکنون باید روی ارزش‌ها با علم و هنر و تبیین درست کار کنیم؛ بسیاری از مسائل جامعه نیاز به تبیین دارد، او که حوصله ندارد پای سخنرانی کسی بشیند باید محتوای سخنرانی در قالب فضای مجازی، فیلم، تئاتر و انواع و اقسام دیگر بیان شود تا هم لذت بخش و غنی باشد و هم جلوی بسیاری از سوء استفاده های دشمنان را که می خواهد به جامعه، فرهنگ و جوانان آسیب بزنند، جلوگیری شود.

 

وی درخواست کرد بسیاری از مسائل شهرداری موضوع بندی شود و برای هر کدام متناسب با آن جلسات مشورتی برگزار شود و ما خود را موظف می دانیم که در این راستا همکاری و مشورت داشته باشیم.

 

«مهدی بهترین» شهردار بیرجند در این دیدار با بیان اینکه کمیته فضاسازی و تبلیغات شهری بر عهده شهرداری بیرجند قرار گرفته است، اظهار کرد: با تشکیل این کمیته تصمیمات خوبی با همکاری دستگاه‌ها برای اجرا در دهه فجر انقلاب اسلامی اتخاذ شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: ستاد جشن انقلاب در شهرداری بیرجند با استفاده از ظرفیت فرهنگسرا تشکیل شده است.

 

 

کد خبر 1141051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha