مادران شهید،  امید، معرفت و دفاع از اسلام را نمایش گذاشته اند

قاضی زاده هاشمی گفت: مادران شهید همگی امید، معرفت و دفاع از اسلام را به نمایش گذاشته اند و این عظمت را من نتوانستم درک کنم و خود را در مقابل آن حقیر می دانم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی»، امروز (سه شنبه 5 بهمن) در مراسم اختتامیه ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی که در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: یکی از محوری ترین اشعار این کنگره حضرت زینب (س) بود و تعبیر بزرگی هم شاهد بودیم که «حضرت زینب (س) خودش مدافع حرم است».

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: امروز به دیدار با 2 خانواده شهید و جانباز نخاعی گردنی رفتم در این دیدارها معرفت دیدم، همگی مادران شهید، امید، معرفت و دفاع از اسلام را به نمایش گذاشته اند و این عظمت را من نتوانستم درک کنم و خود را در مقابل آن حقیر می دانم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه مادران ذره ای از قدمی که برداشتند پشیمان نیستند، چرا که با خدا معامله کردند، یادآور شد: ما توفیق خدمت به اهل بیت (ع) را نداشتیم اما وقتی به خدمت مادران شهدا می رسیم آن افتخار اسلامی را تا حدی درک می کنیم.

وی با اشاره به اینکه محور جریان دفاع از حق و ولایت را حضرت فاطمه (س) هدایت می کنند و پرچم دار این جریان حضرت زهرا (س) است، تاکید کرد: زنان عاشورایی هستند که از نهضت حسینی پشتیبانی کردند و این پشتیبانی هنوز هم ادامه دارد.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه وقتی زبان ما در گفتار توانایی ندارد از زبان هنر و شعر برای گفتار و رساندن منظور استفاده می کنیم و هر ابزاری می تواند در خدمت الله باشد و یا در خدمت شیطان قرار گیرد، افزود: در برنامه جدید سازمان بنیاد شهید آماده است که محور برنامه های این سازمان استان ها باشند و تمرکززدایی شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه این عزت و افتخار امروز به خاطر خون شهدا بوده است و همه ما وظیفه داریم از این خون صیانت کنیم، افزود: وظیفه بنیاد شهید شناساندن چهره واقعی ایثار و شهادت به جامعه است.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: مادران شهید از حرکت کوتاه نیامده اند و این باعث می شود تا تجلی نهضت همواره ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام مقاومت شهدا عاشقانه بوده است و هنر زبان عشق است و چه هنرمندی از آن بالاتر که جان را در کف اخلاص بگذاری و عشق بازی کنی، تاکید کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) در وجود شهدا متجلی است.

کد خبر 1141071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha