اخلاص انسان را از گناه باز می دارد

سخنران مراسم تواصی به حق در حج و زیارت که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، تاکید کرد: اخلاص انسان را از گناه باز می دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین «ابراهیم رازینی» در «مراسم تواصی به حق» که با حضور کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در نمازخانه این سازمان برگزار شد، درباره آثار و برکات اخلاص سخن گفت.

 

خطیب و استاد دانشگاه با اشاره به حدیث "مَن اَصعَدَ اِلَی اللهِ خالِصَ عِبادَتِه اَهبَطَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ اِلَیهِ اَفضَلَ مَصلَحَتِه- کسی که عبادت خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ، برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد" ازحضرت صدّیقه کبری، فاطمه زهرا(س) ، اظهار داشت: بهترین مصلحت این است که انسان، عبادت و بندگی عاری از هر ناخالصی را برای خدا انجام دهد.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه گم شده اعمال انسان ، اخلاص است، به رابطه خلوص بندگی با ترک گناه اشاره و تصریح کرد: اخلاص انسان را از گناه باز می دارد.

 

وی با بیان اینکه وقتی عبادتی خالصانه انجام می شود، بهترین اثر را بر روی زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی انسان می گذارد، افزود: اخلاص در عمل به تمرین، مداومت و مراقبت نیاز دارد.

 

وی در پایان سخنان خود از علم ، ایمان ، عمل و اخلاص بعنوان عوامل رشد و کمال انسان نام برد.

کد خبر 1141191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha