فلسفه وجودی شورای فرهنگ عمومی هم افزایی در حوزه فرهنگی است

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل گفت: فلسفه وجودی شورای فرهنگ عمومی هماهنگی بین دستگاه ها و هم افزایی در حوزه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر علی اکبر رضایی در نود و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: فلسفه وجودی شورای فرهنگ عمومی هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و متولیان غیر اجرایی و هم افزایی در حوزه فرهنگی است.


نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل با اشاره به اینکه در بحث فرهنگ ما صرفأ به موضوع پرداختیم به آثار موضوع پرداخته نشده و بحث اصلی تحت عناوین کلی گم شده است اضافه کرد: بزرگترین مشکلی که در حوزه فرهنگ با آن مواجه هستیم عدم کمیت پذیری فعالیتهاست لذا جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان صرف برگزاری جلسات و مصوبات نباشد و موضوعات به طور اساسی رصد شوند.


رضایی با تأکید بر اینکه علی رغم عملکردهای خوب ارائه شده در خصوص شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: آمار و اطلاعات فعالیت های صورت گرفته در حوزه فرهنگی به تعدد ارائه می شود؛ برای مشخص شدن وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان راستی آزمایی باید صورت پذیرد تا مشخص شود وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان طی یک سال گذشته چطور بوده وضعیت فرهنگی در حال حاضر چگونه است، می خواهیم به کجا برسیم و خروجی کار چه خواهد بود.


نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: وقتی در ادارات و دستگاه ها رییس مسئولیت پذیر نباشد قطعا کارمند هم مسئولیت پذیر نخواهد بود؛ کارگزاران رده بالا و مسئولین بالادستی باید در حیطه وظایف خود صحیح عمل کنند تا زیردستان هم عملکرد درست و قابل قبولی داشته باشند بعد مشغول به مردم و شهروندان شویم.


رضایی ضمن تأکید بر پررنگ شدن اثرگذاری نهادهای دینی در شهرستان خاطرنشان کرد: مادامی که بر اساس یک شاخص عملکرد ارزیابی و سنجش و راستی آزمایی نداشته باشیم و صرفا از یکدیگر تعریف کنیم؛ وضعیت شهرستان همین گونه خواهدبود و تغییری نخواهد کرد.

 

نود و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این شورا در حسینیه الزهرا(س) ستاد نماز جمعه آران و بیدگل برگزار شد

کد خبر 1141195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha