۳۰۸ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی رسید

دبیر دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی، از وصول ۳۰۸ اثر و کالای فرهنگی از ۷۱ هنرمند به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

«پوریا زارعی استاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: با توجه به اتمام مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره کالاهای فرهنگی که تا پنجم بهمن ماه تمدید شده بود، در مجموع 308 اثر از 71 هنرمند به دبیرخانه این جشنواره رسید.

 

 

دبیر دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی بیان کرد: از این تعداد در بخش «نوشت افزار» 45 اثر، «هدایای فرهنگی» 224 اثر و «عروسک» 39 اثر به دبیرخانه رسید.

 


وی با بیان اینکه 16هنرمند عروسک ساز، 20 هنرمند در حوزه نوشت افزار و 35 هنرمند در بخش هدایای فرهنگی مشارکت داشتند، افزود: هنرمندان شهرستان‌های گرمه، بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج و راز در این دوره از جشنواره حضور یافتند.

 


وی با بیان اینکه داوری آثار از روز جمعه هشتم بهمن ماه آغاز می‌شود، داوران این جشنواره را اساتیدی همچون «یلدا شعبانی»، «جواد عظیمی»، «وحید عرفانیان»، «صادق شریعتی» و «پوریا زارعی استاد» معرفی کرد.

 


گفتنی است؛ دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی در سه بخش «نوشت افزار»، «هدایای فرهنگی» و «عروسک» با هدف شناخت عمیق‌تر بوم فرهنگ و ظرفیت های موجود در آن، کاربردی کردن بوم فرهنگ برای انسان امروزی، رونق کسب و کارهای فرهنگی با اتکا به ظرفیت های بومی و کمک به شناسایی بازارهای پنهان در حیطه محصولات و خدمات فرهنگی‌بومی برگزار می شود.

 


لازم به ذکر است؛ اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان در تاریخ چهاردهم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود که جوایز برگزیدگان اول هر بخش بیست و پنج میلیون ریال، برگزیدگان دوم هر بخش بیست میلیون ریال و برگزیدگان سوم هر بخش را پانزده میلیون ریال است و در هر بخش از دو اثر هم تقدیر می شود.

 

 

 

کد خبر 1141201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha