گفتمان وحدت در انقلاب اسلامی، مسئله اعتقادی است/ اطاعت از رهبری، حضور مردم در صحنه و وحدت کلمه عوامل ماندگاری انقلاب است

حجت الاسلام دیلم گفت:گفتمان وحدت در انقلاب اسلامی نه فقط یک شعار و تاکتیک بلکه یک مسئله اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در نشست با ستاد خبری دهه فجر استان گلستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه مسلمانان است و برای همین شیعه و سنی و اقوام مختلف برای به ثمر رسیدن و استمرار آن در کنار هم حضور داشته و دارند.

 

رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر استان گلستان  بیان کرد: امروز هم مانند اوایل انقلاب شیعه و سنی کنار هم هستند و از نظام و انقلاب صیانت میکنند. رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز منادی و محور اصلی وحدت مذاهب اسلامی است و همه ما گوش به فرمان رهبر انقلاب هستیم.

 

وی گفت: گفتمان وحدت در انقلاب اسلامی نه فقط یک شعار و تاکتیک بلکه یک مسئله اعتقادی است. دشمنان همواره به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه بین اقوام و مداهب اسلامی هستند و لازم است همه بویژه علمای شیعه و سنی نسبت به توطئه های دشمن اگاه باشند.

 

حجت الاسلام دیلم، رهبری نظام اسلامی را یکی از علل شکل گیری و پیروزی انقلاب برشمرد و افزود: در ۴۲ سال اخیر گروه ها، جناح ها، روسای جمهور با گرایش های مختلف بر سر کار امدند و فتنه ها و حوادث مختلفی را تجربه کردیم اما همیشه یک نگهبان و ناخدای کشتی انقلاب بوده و هست که در بحرانها و حوادث با ارشادات و نهیب های خود، مسیر را به جامعه نشان داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم صحنه و وحدت کلمه نیز از دیگر عوامل پیروزی انقلاب است که در عین حال عامل بقا و استمرار آن نیز به شمار می رود و لازم است همه ارکان نظام و گروه های سیاسی، اقوام و مذاهب وحدت و انسجام خود را برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی حفط کنند.

 

رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر استان عنوان کرد: عطرافشانی گلزار شهدا، ویژه برنامه دانشجویی در گنبدکاووس، گردهمایی ویژه ائمه جماعات، مدرسین و اهل سنت، اعزام سخنران و شرکت در نمازهای جمعه، همایش تبیین دستاوردهای انقلاب ویژه روحانیون اهل سنت شرق استان، همایش علمای شیعه و سنی در گرگان، نشست و دیدار ائمه جمعه و علمای اهل سنت یا نماینده ولی فقیه، همایش ویژه بانوان اهل سنت و غیره از برنامه هایی است که در دهه فجر برنامه ریزی شده است.

 

کد خبر 1141203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha