پاسداشت مفاخر گیلان تجلیل از مقام علمی و صبغه فرهنگی استان است

ثقتی با بیان اینکه انتظارات جامعه نخبگانی را از دستگاه های فرهنگی مطالبه می کنیم گفت: تجلیل از مفاخر گیلان تجلیل از مقام علمی و صبغه فرهنگی استان است تا این فرهنگ کهن را به جوانان بشناسانیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، ، «رضا ثقتی» امروز( سه شنبه، ۵ بهمن) در نشست با جمعی از اعضای انجمن مفاخر گیلان با اشاره به اهمیت این قشر در جامعه و تاثیرگذاری آنان در عرصه فرهنگ و هنر گفت: نشست یکشنبه های با مفاخر گیلان دوباره برگزار شود تا از ظرفیت نخبگان در اعتلای این حوزه بهره گرفته شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جایگاه مفاخر در جامعه را به عنوان سفیران علم و فرهنگ متذکر شد و افزود: بستر لازم جهت مشارکت نخبگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها فراهم است.

 

وی بر راه اندازی تشکل های فرهنگی هنری نخبگان تاکید کرد و اظهارداشت: یک رویکرد واحد فرهنگی به صورت سلسله نشست ها توسط نخبگان برگزار شود.

 

ثقتی با تاکید بر پاسداشت مفاخر گیلان خواستار تجلیل از این فرهیختگان به صورت فصلی شد و بیان کرد: تجلیل از این مفاخر تجلیل از مقام علمی و صبغه فرهنگی گیلان است تا این فرهنگ کهن را به جوانان بشناسانیم.

 

وی بر لزوم تعامل و مشارکت با شهرداری ها که بخشی از بودجه آنان به فصل فرهنگ و هنر اختصاص دارد تصریح کرد: بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود است و باید از ظرفیت سایر دستگاه ها بهره گرفته شود و انتظارات جامعه نخبگانی را از دستگاه های فرهنگی مطالبه کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به روند تعاملی با برخی نهادهای فرهنگی از جمله شهرداری و شورای شهر جهت چاپ کتب و تألیفات نخبگان استان که به دلیل بحران کاغذ و مشکلات مالی متوقف شده است اذعان کرد: باید تعاملات خود را با دستگاه ها و سازمان ها ارتقا دهیم.

 

وی تمرکززدایی از فعالیت ها و تسری آن به سراسر استان را گفتمان فرهنگی دولت بر محور عدالت فرهنگی دانست و تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی مرجع سیاست‌گذاری و پارلمان فرهنگی استان است و از مشارکت نخبگان و مفاخر استان در این شورا بهره گرفته می شود.

 

ثقتی با اشاره به نشریه فصلنامه فرهنگ گیلان که چهار سال است متوقف شده است خاطرنشان کرد: به زودی شماره جدید فصلنامه فرهنگ گیلان با موضوع بکصدمین سال شهادت میرزاکوچک جنگلی منتشر شده و این روند تداوم خواهد داشت.

کد خبر 1141246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha