توسعه روابط اقتصادی و زیرساخت‌های جاده‌ای بین ایران و جمهوری آذربایجان

مصطفی یف گفت: ایران و جمهوری آذربایجان خواستار توسعه روابط اقتصادی و زیرساخت‌های جاده‌ای هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  بندر آستارا، «شاهین مصطفی یف» امروز ( سه شنبه، ۵ بهمن) در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت پل جاده ای آستارا_ آستارا بر روی رودخانه مرزی آستارا چای، اظهار کرد: در دو روز گذشته نشست‌های بسیاری بین مسئولین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد.


معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان افزود: ایران و جمهوری آذربایجان خواستار توسعه روابط اقتصادی و زیرساخت‌های جاده‌ای هستند.  


وی با اشاره به اینکه  کریدور شمال جنوب برای دو‌ کشور اهمیت ویژه ای دارد، تصریح کرد: کریدور مذکور برای جمهوری آذربایجان که به خلیج فارس و دریای سیاه متصل می‌شود بسیار مهم است.


مصطفی یف با بیان اینکه فعالیت در حوزه ارتقای کریدور از سال‌های گذشته آغاز شده است، گفت: فرایند اتصال راه‌آهن‌های ایران و جمهوری آذربایجان با هدف ارتقای کریدور شمال‌-جنوب از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار است.


معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان ادامه داد: این امر مهم، از طریق جمهوری اسلامی ایران به واسطه مرز زمینی شهرستان آستارا با جدیت در حال پیگیری است.


وی با اشاره به اینکه پل قدیمی و فرسوده بود و باعث ترافیک خودرو‌های ترانزیتی می‌شد، ادامه داد: این راه ایران، آذربایجان و روسیه را در حوزه زمینی به یکدیگر متصل کرده و احداث و تکمیل آن باعث افزایش سرعت جابه‌جایی بار‌های ترانزیتی بین دو کشور می‌شود.


مصطفی‌یف با اشاره به اینکه روابط بین دو کشور در دوران کرونا به هیچ عنوان قطع نشد، تصریح کرد: دو کشور همسایه هیچ مسئله و مشکلی در روابط نداریم.


معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد: تلاش های دو کشور بر این بود که تجارت  در دوران کرونا افزایش پیدا کند.

کد خبر 1141320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha