بیانیه هیئت داوران دومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام

هیئت داوران دومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام با صدور بیانیه ای بر شناسایی محصولات و شبکه سازی تولید تا فروش و تعریف و برنامه ریزی تولیدات نو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند شورآفرین

 

فرهنگ، شتافتن به سمت کمال است و عزم دیار نور کردن. فرهنگ، ترجمان آمال و آرزوهای مردم در طول قرون است که در باورداشت ها و دستاوردها پیکرینه گشته است.

 

آثار فرهنگی، تجسم ارزش ها و هنجارهایی هستند که در قالب نمادها و نشانه ها و ترکیب رنگ ها و عناصر، هویت مردمی را به تصویر می کشند که آنچه خود دارند از بیگانه تمنا نمی کنند.

جشنواره‌ی فیروزه فرصت مغتنمی برای ترویج محصولات فرهنگی و گفتمان سازی تولید و مصرف فرهنگی با نگاه ویژه به استان هاست.

 

درنگ ارزنده ای‌ست برای شناسایی محصولات و شبکه سازی تولید تا فروش و تعریف و برنامه ریزی تولیدات نو. نگارخانه ای است برای تماشای تعاملات فرهنگی و هنری و پاسداشت سنت پسندیده ی هدیه دادن و ایجاد الفت در بین قلوب‌.

 

جشنواره فیروزه استان ایلام امسال نیز توانست سرمای زمستان را به گرمی فرهنگ و هنر پیوند زند. دبیرخانه ی این جشنواره ضمن تشکر از تمامی هنرمندان بزرگ این دیار، که نشان در بی نشانی جسته اند و با سپاس از لبیکی که به دعوت جشنواره گفتند با تاکید بر ارزشمندی آثار و ضرورت استمرار این حرکت فرهنگی، نکاتی را جهت ارتقای سطح کیفی این اقدام ارزنده پیشنهاد می دهد:

 

در خصوص شیوه‌ی داوری آثار تجدیدنظر به عمل آید. داوری هنرهای دستی می بایست با رویت مستقیم اثر انجام پذیرد‌. لازم است که این داوری در دو مرحله ی غربالگری و انتخاب صورت گیرد.

 

بسیاری از آثار ارائه شده فاقد نشانگان بومی و محلی بودند و ضروری است که به نمادها و نشانه های بومی و محلی در تولید آثار عنایت ویژه ای گردد.


بسیاری از شرکت کنندگان، آثار متعددی را به دبیرخانه جشنواره ارسال نموده بودند که این امر مانع چالاکی فرآیند داوری گشت. ارسال دو اثر از هر شرکت کننده کفایت می نماید.

در تولید بسیاری از آثار به جنبه کالای فرهنگی بودن آن توجه نشده بود، سطح کیفی پاره ای از آثار در حد و قواره ی این جشنواره بزرگ نبود.

 

هیئت داوران دومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام

 

گفتنی است، هیئت داوران این جشنواره شامل بهروز سپیدنامه، شکراله شیرخانی، مهدی صندوق آبادی، زهره الفتی، خدیجه شریفی و  وحید اسدی بوده است.

کد خبر 1141343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha