شکل گیری ذهنیت و نظام اندیشه اسلامی ثمره تلفیق علوم در دانشگاه رضوی است

حجت الاسلام مقیمی حاجی تاکید بر اصالت حوزوی و تلفیق با علوم آکادمیک را در دانشگاه رضوی سبب شکل گیری ذهنیت و نظام جامع اندیشه اسلامی دانست و گفت:در بحث دانشگاهی، علوم اسلامی رضوی از دانشگاه های باسابقه و دارای فعالیت در رشته های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «ابوالقاسم مقیمی حاجی» در جمع خبرنگاران بیان داشت: در بحث دانشگاهی، علوم اسلامی رضوی از دانشگاه های باسابقه و دارای فعالیت در رشته های مختلف است که در جایگاه خود زحمات فراوانی را مسئولین گذشته و حال برای بالندگی آن کشیده اند، یکی از نقاط قوتی که می تواند در این امر مورد توجه قرار بگیرد، این است که تاکید برخواندن دروس حوزوی دارند در کنار آن برخی از دروس و واحدهای دانشگاهی را هم برای دانشجویان می خوانند و بر این امر تاکید دارد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه قم بیان داشت: تلفیق این دو در کنار هم و تاکید بر علوم پایه حوزوی می تواند در شکل گیری ذهنیت اسلامی و نظام اندیشه اسلامی در ذهن طلاب موثر باشد، اگر با یک نظام جامع اندیشه اسلامی وارد دیگر مباحث و علوم شوند این می تواند بسیار راهگشا باشد و مانع آسیب های احتمالی شود.

 

وی افزود: مادامی که این دو امر در کنار هم هستند، علوم حوزوی تضعیف نشود، و دروس آکادمیک لازم هم به اندازه شایسته و بایسته، خوانده شود، این وضعیت مطلوب می تواند ادامه و ارتقاء پیدا کند.

 

حجت الاسلام مقیمی حاجی گفت: بنابراین بودن این دو مورد در کنار هم و ارتقاء این دو و تحفض بر آن می تواند به شروع این فرآیند در دانشگاه کمک کند و این امر را ارتقاء می دهد و انشالله این مسیر را بتواند همانند گذشته به وضعیت مطلوب ادامه دهد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه قم افزود: از جریان ماهیت حوزوی دانشگاه اطلاع داریم که بر این موضوع تاکید دارند و در سنوات اخیر هم سعی داشتند این بخش را تقویت کنند که همانند آن دروسی که در حوزه علمیه مشهد تدریس می شود ارائه و ادامه دهد.

 

وی گفت: بنابراین تاکید بر این دو بال در کنار هم می تواند به بالندگی این مرکز علمی کمک کند، که امیدواریم انشالله موفق و موید باشند و در این مسیر طلاب و فرهیختگان بیشتری را به جامعه عرضه کنند.

کد خبر 1141354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha