لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قزوین تقدیم شورا شد

لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری از سوی صباغی شهردار قزوین تقدیم شورای اسلامی شهر قزوین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهدی صباغی» در جلسه تقدیم بودجه شهرداری به شورا که شب گذشته (سه شنبه ۵ بهمن) در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، بیان کرد: لایحه بودجه 2 هزار و 20 میلیارد تومانی شهرداری قزوین بر اساس اسناد بالادستی نظیر سند چشم انداز دیدگاه مقام معظم رهیری، برنامه پنج ساله دوم و قانون مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

 

شهردار قزوین ادامه داد: بودجه شهرداری در 2 بخش بینشی و دانشی و علمی تقدیم شورا شده است و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای درآمدزایی رویکرد جدی ما در بودجه سال 1401 است.

 

وی عنوان کرد: از موضوعات مهم و مورد توجه ما تکمیل پروژه های نیمه تمام تا پایان سال آینده، پرداخت دیون به پیمانکاران و بدهی های بانکی و توجه ویژه به بازآفرینی شهرداری در مناطق محروم است.

 

صباغی اعلام کرد: ما خود را ملزم به اجرای فرآیند هوشمندسازی می دانیم و از همین رو هم این مهم در سال آینده در دستور کار بوده و جزو اولویت های اصلی ما است به طوری که در این خصوص 57 پروژه طراحی کرده ایم.

 

وی تأکید کرد: بودجه 1401 شهرداری قزوین با رقم 2 هزار  و 20 میلیارد تومان با 59 درصد افزایش نسبت به سال گذشته تدوین شده است که این افزایش در بخش منابع و درآمدهای عمومی 54 درصد، در بخش واگذاری دارایی ها و فروش زمین و مستغلات 67 درصد، در هزینه های جاری 67 درصد، تملکات دارایی سرمایه ای و پروژه های عمرانی 57 درصد، در بخش دیون 43 درصد و در بخش خدمات مدیریت شهری 131 درصد بوده است.

 

شهردار قزوین خاطر نشان کرد: این افزایش در بخش مأموریت های فرهنگی و اجتماعی 84 درصد بوده است و بیشترین رشد بودجه نسبت به سال گذشته در بخش های خدمات مدیریت شهری، فرهنگی و اجتماعی و ترافیک بوده است.

 

وی با اشاره به مأموریت های اساسی در بودجه 1401 اظهار کرد: شهری با اقتصاد پویا و درآمدهای پایدار، شهری هوشمند و شهروند مدار، شهر محله محور و سرزنده و با نشاط مبتنی بر سرمایه  های اجتماعی، شهری ایمن و تاب آور، شهری متعادل و با کیفیت زندگی مطلوب و فزاینده و شهری با حمل و نقل عمومی پاک، روان و در دسترس از جمله مأموریت های اساسی در بودجه 1401 است.

 

صباغی یادآور شد: اولویت بندی و هدایت بودجه به سمت نیازهای اساسی شهر به منظور تخصیص بهینه مصارف، تنوع بخشی به منابع پایدار، صرفه جویی در هزینه های عمومی و مدیریت شهری و تأکید مدیریت شهرداری بر اتمام پروژه های زیرساختی و نیمه تمام و دارای اولویت از جمله فرصت های بودجه تدوین شده است.

 

گفتنی است بررسی لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در شورا تا پایان بهمن ماه صورت می گیرد.

کد خبر 1141369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha