مشارکت اقتصادی ۱۶ درصدی زنان خراسان جنوبی

گفت: در خراسان جنوبی بیش از ۳۷۸ هزار و ۹۸۲ نفر زن زندگی می‌کنند که نرخ مشارکت اقتصادی آنان ۱۶.۳ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «نفیسه نخعی» صبح امروز (۶ بهمن) در همایش زن، عزت نفس و کرامت انسانی که در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: در این استان بیش از ۳۷۸ هزار و ۹۸۲ نفر زن زندگی می‌کنند که نرخ مشارکت اقتصادی آنان ۱۶.۳ درصد است.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: در استان ۴۲ مدیر میانی زن، ۳۷۸ مدیر پایه، سه مدیرکل در استانداری، ۲ معاون مدیرکل، یک مشاور زن استاندار، یک نفر معاون فرماندار، چهار بخشدار زن، ۲۴۷ منتخب زن شورای شهری، ۷۶ شورای زن روستایی و ۷۱ دهیار زن داریم.

 

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی ۵۶ زن فعال در حوزه معدن، هفت هزار و ۶۹۸ زن فعال در حوزه خدمات و اصناف و سه زن فعال در حوزه صنعت را داریم.

 

نخعی از فعالیت ۱۰۵ تعاونی زنان در سطح استان خبر داد و افزود:  با تلاش و همکاری تعاونی‌ها توانستیم روستای خراشاد را به عنوان روستای جهانی توبافی ثبت کنیم.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۳۷ صندوق خرد زنان روستایی نیز در خراسان جنوبی با ۱۰ هزار نفر عضو فعال است.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه دوم ثبت ازدواج و رتبه ۲۷ ثبت طلاق در کشور را دارد، عنوان کرد: در این استان به ازای هر یکهزار نفر ۸.۷ واقعه ازدواج ثبت شده است.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و ۲۵۰ نفر زن سرپرست خانوار در خراسان استان هستند که عضو هیچ نهاد حمایتی نیستند، افزود: یکی از درخواست‌های بانوان ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات مشاغل خانگی است.

 

وی در ادامه به درخواست های بانوان استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹ پارک بانوان در سطح استان وجود دارد که چهار پارک در دست اجراست با توجه با اینکه پارک بانوان موجود در بیرجند بدمسیر است شهرداری ایجاد پارک بانوان دوم را در دستور کار قرار داده که نیازمند اختصاص اعتبار است.

 

نخعی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان در حوزه زنان تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های شناسایی و درمان بیماری‌های ویژه بانوان چون دستگاه ماموگرافی در استان باید افزایش یابد.

 

 

کد خبر 1141452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha