توجه به ذخایر فرهنگی روستایی و عشایری موجب تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی می شود

پاپی زاده با بیان اینکه اگر می خواهیم فرهنگ ایرانی و اسلامی را داشته باشیم باید به‌ ذخایر فرهنگی مناطق روستایی و عشایری برگردیم، گفت: تلاش می شود قبل از فصل چرای دام ۲ هزار و ۴۰۰ تن نهاده دامی برای عشایر ایلامی تامین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس سازمان امور عشایر ایران در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: استان ایلام یکی از استان هایی بوده است که در هشت سال دفاع مقدس به خوبی دین خود را به نظام و انقلاب اسلامی ادا کرده است و باید تلاش کنیم در حوزه وظایف تخصصی در امور عشایری که داریم، خدمات قابل توجهی را به مردم این استان به ویژه جامعه عشایری ارائه داده شود.


«عباس پاپی زاده» با تقدیر از حمایت ها و پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از امورات و مشکلات عشایر استان، یادآور شد: در حق عشایر آن طور که باید و شاید نتوانسته ایم انجام وظیفه کنیم، حضرت امام راحل فرمودند که عشایر ذخایر انقلاب هستند و امروز ما، واقعیت این مطلب را در استان ایلام به طور کامل می بینم.

 

وی با بیان اینکه از جمع ۳ هزار شهید استان ایلام حدود ۶۰۰ شهید استان مربوط به جامعه عشایری استان است، افزود:  همین امر در واقع اثبات فرموده امام راحل مبنی بر  ذخایر بودن عشایر است و در واقع یکی از ظرفیت های عشایر دفاع از آرمان های نظام و انقلاب اسلامی است.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: شهید شاخص و سرافراز ما شهید سردار  حاج قاسم سلیمانی از جامعه عشایری است که امروز گفتمان انقلاب اسلامی را به سطح جهان به بهترین نحو منتقل کرده است و بزرگترین چالش قرن به نام داعش را  از بین برد و باید گفت که حاج قاسم فرزند عشایر است.

 

پاپی زاده  اظهار کرد: بر این اساس وظایف ما مسئولین نسبت به این قشر موثر و سازنده در جامعه سنگین تر خواهد بود و جایگاه و شانیت عشایر باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرد و بایستی گفتمان عشایر ذخایر انقلاب که به صورت واقعی اثبات شده است مرتب در سطح جامعه تبیین شود.

 

وی گفت: مناطق عشایری ما، مناطقی محروم هستند، توجه به مناطق محروم و روستایی همواره مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است و دولت نیز در این راستا نیز توجه ویژه ای دارد،محرومیت مناطق عشایری ما بالاست و در ردیف های اعتباری بودجه کشور متاسفانه، در بخش عشایری کشور ردیف اعتباری برای راه عشایر تحت عنوان راه عشایری و یا ایل راه وجود ندارد.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه علی رغم این کمبود در ردیف های بودجه، خیلی از مسایل مرتبط با عشایر با رایزنی ‌و‌  تعامل های بین سازمانی انجام می شود، افزود: امروز می طلبد که نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق همت کنند که این موضوع در بودجه دیده شود.

 

پاپی زاده با اشاره مشکل نهاده های دامی در سطح کشور، یادآور شد: در چند سال گذشته توانستیم نهاده های دامی را تامین کنیم، در همین زمان کوتاه تصمیمات خوبی برای عشایر استان  در نظر گرفته شده است و تلاش می شود قبل از فصل چرای دام ۲ هزار و ۴۰۰ تن نهاده های دامی را تامین و تحویل استان داده شود.

 

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای صادرات دام انجام شده است که مورد تاکید وزیر محترم جهاد کشاورزی نیز قرار دارد، گفت: این حق عشایر است که دام مازاد خود را در بازارهای خارجی و داخلی به فروش برسانند، صادرات در اختیار اتحادیه های عشایری کشور قرار دارد و امید است که عشایر استان از این امر منتفع شوند.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به فعالیت های مختلف در حوزه های عمرانی، آبرسانی، دام و نهاده های دامی، ابراز کرد: ما در حوزه فرهنگی برنامه جدی برای عشایر نداشته ایم و شاید  یکی از دلایل ان این است که سازمان امور عشایر درگیر یک سری مشکلات روزمره و مسائلی جامعه عشایری با آن مواجه هستند، است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی، تولید فکر، محتوا و عملیاتی کردن آن برای جامعه عشایری قوی عمل نشده است، دستگاه های متولی امور فرهنگی نیز در بحث عشایر خیلی قوی عمل نکرده اند و معمولا توجه دستگاه های فرهنگی به شهرها بوده و  در مناطق عشایری کشور، فاقد برنامه  منسجم بوده  اند.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، تقویت خورده فرهنگ ها را در مقابل تهاجم فرهنگی مورد تاکید قرار داده اند، اگر می خواهیم فرهنگ ایرانی و اسلامی را داشته باشیم باید به‌ مناطق روستایی و عشایری برگردیم.

کد خبر 1141453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha