از احیای شهرک صنعتی صومعه‌سرا تا خرید تضمینی محصولات کشاورزی

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه انتظار می‌رود در رابطه با فعال کردن، رفع مشکلات و تحول و بازسازی شهرک صنعتی صومعه‌سرا اقدام اساسی صورت گیرد گفت: نسبت به خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید اقدامی موثر انجام شود.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان گیلان اظهار کرد: هیئت‌هایی که به شهرستان‌ها در راستای ارزیابی وضعیت، مشکلات و گرفتاری‌های مردم اعزام می‌شوند، درصددیم تا مطالبات مردم را به آن برسانیم.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه وزیر صمت به احتمال زیاد به شهرستان صومعه‌سرا سفر کند افزود: نخستین مشکل شهرستان شهرک صنعتی است، با توجه به وسعت، شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که این شهرک دارد متاسفانه بیش از 15 درصد این شرکت فعال نیست و بسیاری از کارخانه‌ها درشان بسته است و مابقی هم که باز است فعالیت چندانی ندارند.

 

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود به مشکلات شرکت‌های صنعتی رسیدگی شود گفت: در شهرستان ما هم در رابطه با فعال کردن، رفع مشکلات و تحول و بازسازی شهرک صنعتی اقدام اساسی صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه مطالبات بعدی شهرستان در زمینه شرکت ابریشم است که با توجه به آن وسعتی که دارد هنوز احیا نشده است تصریح کرد: اگرچه کارهایی صورت گرفته اما در اصل توتستان که منطقه‌ای به وسعت یک هزار هکتار است، بلاتکلیف باقی مانده و هیچگونه کاری انجام نشده است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه اگرچه در فناوری آن اخیرا اقداماتی در حال انجام است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اگر قرار است نخل را از خارج وارد کنند، ارزشی ندارد بلکه باید از توتستان‌های همین شهرستان و استان استفاده شود زیرا بر مبنای همین توتستان‌ها این شرکت تاسیس شده است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه بیش از 60 درصد تالاب انزلی در منطقه صومعه‌سرا قرار دارد افزود: تالاب حیات منطقه و استان ما محسوب می‌شود که متاسفانه در حال مرگ تدریجی است و احیا نشده و روز به روز وضعیت سخت‌تر می‌شود که انتظار می‌رود یک حرکت جدی در این زمینه انجام شود تا از خشک شدن آن جلوگیری به عمل آید.

 

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: این شهرستان از نظر کشاورزی، زراعی و درختکاری برجسته و در استان نمونه است زیرا همه انواع زراعت در شهرستان انجام می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا، بزرگترین تولید درخت صنوبر در کشور را دارا است تصریح کرد: با توجه به اینکه در نزدیکی کارخانه چوب‌بری چوکا هستیم متاسفانه وضعیت کشاورزی و چوب که یکی از مهمترین تولیدات است وضعیت رو به سامانی از جهت آب کشاورزی نیست.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه هر ساله در آستانه فرا رسیدن بهار مسئولان مرتبط با کشاورزی نگران آب کشاورزی هستند خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در این راستا هم اقدام اساسی صورت گیرد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه نسبت به خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید اقدامی موثر صورت گیرد اظهار کرد: ما شهرک گلخانه در شهرستان داریم که متاسفانه به دلیل درست نبودن مسیر رفت‌وآمد و نداشتن خریدار بسیاری از گلخانه‌داران در آنجا دچار مشکل هستند که در این زمینه هم انتظار می‌رود اقدامات لازم انجام شود.

 

وی افزود: جاده ترانزیت فومن به آستارا یکی از جاده‌های پر خطر محسوب می‌شود که انتظار می‌رود در زمینه توسعه و سامان دادن جاده سریعا اقداماتی انجام شود زیرا خطرات جانی و مالی فراوانی برای مردم به وجود می‌آورد.

 

کد خبر 1141490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha