خانه های قرآن نقش موثری در تربیت دینی فرزندان دارند

حجت الاسلام محمد پور ، گفت: ایجاد و راه اندازی بیشتر خانه های قرآن نقش مؤثری در تربیت دینی فرزندان و آشنایی بیشتر آنها با آموزه های دینی می شود.

حجت‌الاسلام شعیب محمدپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  در طرح رصد و پایش ، موسسات فعال و مراکز راکد، در سطح شهرستان شناسایی شده و کارنامه رصد در اختیار اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه قرار گرفت.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صحنه افزود: خانه های قرآن و عترت با توجه به نقش بی بدیل خود در ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی و اجرای سیاست‌های قرآنی کشور، باید از هموارترین مسیر برای توسعه فعالیت های خود برخوردار بوده و واجد مطلوب‌ترین سطح کیفیت باشند تا بتوانند نقش محوری خود را ایفا کنند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: طرح پایش خانه قرآنی به منظور تقویت نقاط قوت و رفع موانع در مسیر توسعه فعالیت های قرآنی مبتنی بر اسناد فرهنگی قرآنی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

حجت الاسلام محمدپور تصریح کرد: پایش و ارزیابی خانه‌های قرآن و عترت با هدف تبیین وضعیت موجود و اطلاع دقیق از ظرفیت‌ها ، استعداد‌ها و نیز ضعف‌ها و چالش‌های احتمالی پیش روی آن‌ها و تلاش برای تقویت نقاط قوت و رفع موانع در مسیر ترسیم چشم انداز جامعه توسعه مشارکت‌های مردمی مبتنی بر اسناد فرهنگی قرآنی کشور در دستور کار قرارگرفت و رصد و پایش انجام شد.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صحنه گفت: اهمیت قرآن و نماز در زندگی بسیار مهم است همنشینی با قران و گوش دادن به آن بصیرت انسان را به درجات بالایی می رساند حتی خواندن قرآن و گوش دادن به داستان های قرآنی می تواند از آسیب های اجتماعی و فردی دانش آموزان و نوجوانان پیشگیری کند.

کد خبر 1141494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha