هدف دشمن در دهه چهارم انقلاب ایجاد فاصله میان مردم و دولت است

حجت الاسلام حجازی نیا گفت: دشمن تمام توان خود را به کار برده و می برد تا بتواند شکاف میان ملت و دولت را بیشتر و بیشتر کند و هر روز با یک شیطنت این اقدام را انجام می دهد اما با همدلی و همزبانی می توان توطئه ها و دسیسه های دشمن را خنثی کرد.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: انقلاب اسلامی ایران، قیام مردم ایران به رهبری امام خمینی، از مراجع تقلید شیعه که موجب سقوط نظام پادشاهی و ایجاد نظام جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ش برابر ۱۹۷۹میلادی شد آغاز این حرکت با اعتراضات امام خمینی(ره) و دیگر علمای دینی به رفتارهای خلاف دین دستگاه حکومتی از سال ۱۳۴۱ش آغاز شد و امروز بعد از گذشت بیش از 4 دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی همچنان پایدار و با ثبات به راه خود ادامه می دهد که برای ادامه این مسیر پر فراز و نشیب باید اولویت ها و اهداف خود را به خوبی تبیین کند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام حمیدرضا حجازی نیا امام جمعه گرمدره و استاد دانشگاه به شرح زیر ارایه می شود.

 

انقلاب اسلامی چگونه می تواند در مدار توسعه و تعامل با دنیا حرکت کند؟

انقلاب اسلامی از سال 1357 با حفظ اصول و شعارهای اولیه خود وارد عرصه شد و روز به روز و سال به سال تا به اکنون بارور شده است و در حال حاضر نیز باید به روز باشد. در برخی موارد دانشجویان انتقاداتی را می کنند که چرا نباید دولت امروزی ما با دنیا تعامل دوطرفه و دوسویه داشته باشد. ما باید به گونه ای این موضوع را پرورش دهیم که به روز بودن بر اساس چه معیارهایی و چگونه توسعه و پیشرفت بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی همخوانی داشته باشد. چگونه می توانیم با پاسداشت خون شهدا و تمام عزیزانی که در راه انقلاب، دفاع از وطن و دفاع از حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند را در کنار موضوع به روز رسانی نظام اسلامی و تعامل با دنیا منتقل کرد. این اتفاق باید به گونه ای رخ دهد که اصول اولیه انقلاب اسلامی که دغدغه های امام (ره) و رهبر انقلاب است، پا بر جا بماند و از سوی دیگر جمهوری اسلامی نشان دهد که ایران اسلامی رو به توسعه است.

 

در مورد اولویت های دهه چهارم انقلاب اسلامی توضیح بفرمایید؟

 

تدوین برنامه های توسعه پنج ساله، 10 ساله، کمتر یا بیشتر، ابلاغ سیاست های کلی نظام در حوزه های مختلف سند چشم انداز که رهبر انقلاب بارها بر آن تاکید داشتند، نشان دهنده ضرورت اولویت بخشی به مفاهیم توسعه ای است. امروز جمهوری اسلامی باید بتواند با دنیا تعامل گسترده، عمیق و سازنده برقرار کند و هم باید استقلال کشور خود را حفظ کند. این تعامل و مراودات باید به گونه ای باشد که قداست و شان ملت شریف ایران حفظ شود.

 

ویژگی ممتاز انقلاب اسلامی در دهه چهارم آن چیست؟

یکی از ویژگی های ممتاز در دهه چهارم انقلاب در برخورداری از مدیران و کارگزاران نظام داشته باشیم که الحمدالله در این زمینه دارای پشتوانه 30 ساله هستیم و دنیای تجربه را آمیخته با خنثی سازی تجزیه طلب هایی که در اوایل انقلاب بودند به همراه داریم و توانستیم با پاک سازی نظام از عناصر نفوذی در اوایل و در طول نظام اسلامی و حتی در حال حاضر، دفاع شجاعانه ای را از سوی ملت ایران نشان دهیم، دفاعی که ملت و مردم ما در برابر گروه هایی از دشمنانی که در برابر نظام اسلامی صف کشیده بودند با دست خالی در مقابل آنها ایستادند. ما این تجربیات را آموخته ایم. ایستادگی در برابر تحریم ها که از همه جوانب علیه نظام اسلامی به کار بردند.

 

ملت ایران فریب ها، خدعه ها، نیرنگ ها که با الفاظ، کلمات، خنده از سوی دشمن در مقابل ما قرار می گرفت را تشخیص دادند و اکنون ایران می داند که پشت پرده خنده و خدعه آنها چیست. اعتماد به نفس در مقابل جنگ های روانی دشمن که از ابتدای انقلاب از سوی دشمنان اعمال شد و در حال حاضر نیز در جبهه فرهنگی در تمام ابعاد به کار می رود و حتی شاهد جنگ روانی دشمن در شبکه های مختلف رسانه و فضای مجازی هستیم.

 

اولویت اصلی انقلاب با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب در رابطه با مردم و مسئولان را توضیح بفرمایید؟

تمامی این تجارب را باید با یک پشتوانه قوی چهل ساله مد نظر داشته باشیم اما از اولویت های مهم دهه چهارم با توجه به بیانات رهبر انقلاب همدلی، همزبانی، کارآمدی، همگرایی ملت و مسئولان حکومتی است. در دهه چهارم انقلاب اسلامی مهمترین اولویت باید همدلی و همزبانی و کارآمدی میان ملت، دولت و حاکمیت باشد ، نظام حکومت اسلامی در دهه چهارم انقلاب اساسی ترین اصل را که همان ایجاد فضای مناسب برای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است را در کشور و دنیا به نمایش بگذارد این امر در گروی همگرایی ملت و دولت و نهادهای حکومتی ایجاد می شود که اگر این اقدام انجام شود، بسیار ارزنده است و می توان اقدامات بیشتر و مطلوب تری را در آینده شکل داد.

 

با توجه به اولویت دهه چهارم انقلاب مبنی بر تاکیدات رهبر انقلاب دشمن در زمینه از چه شیوه ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند؟

دشمن هیچ گاه بیکار ننشسته و نمی نشیند و تمام تلاش خود را می کند تا درصدد شکاف میان ملت و دولت از تمام امکانات خود بهره ببرد و تمام توان خود را به کار برده و می برد تا بتواند شکاف میان ملت و دولت را بیشتر و بیشتر کند و هر روز با یک شیطنت این اقدام را انجام می دهد اما با همدلی و همزبانی می توان توطئه ها و دسیسه های دشمن را با همراهی مردم و دولتمردان و دولت خنثی کنیم.

 

جایگاه معیشت و اشتغال در میان اولویت های انقلاب چگونه تعریف می شود؟

سر و سامان دادن به معیشت و کاهش بیکاری یکی دیگر از اولویت مهم انقلاب در دهه چهارم است که متاسفانه امروز به یک معضل اساسی تبدیل شده است و دولتمردان ما باید متناسب با نیازهای جامعه اشتغال ایجاد کنند. ایجاد اشتغال در جامعه قطعا می تواند بسیاری از مشکلات معیشتی و آسیب های اجتماعی را حل کند البته انجام مراودات اقتصادی با دنیا و افزایش این مراودات نیز می تواند در رونق اقتصادی کشور موثر باشد اما از سوی دیگر باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که این مراودات و تعاملات اقتصادی نباید به هر قیمتی صورت گیرد و توجه ویژه بر موضوع قداست شهدا و شان ملت ایران و امانت داری از انقلاب توجه کنیم و اصول اساسی را حفظ کنیم.

 

توجه به ایجاد گفتمان حکومت داری اسلامی باید در جهان ترویج شود و برای آن فکر و برنامه ریزی ارایه شود که البته باید مدت ها پیش از این مسئولان باید به فکر ترویج این موضوع بودند. رهبر انقلاب در نامه خود به جوانان غربی همواره بر این موضوع تاکید داشتند. باید بتوانیم گفتمان دینی را به دنیا صادر کنیم و تثبیت حکومت دینی را به دنیا عرضه کنیم.

 

موضوع نظریه پردازی درست در حوزه اقتصاد اسلامی از دیگر اولویت های مهم انقلاب در دهه چهارم است یعنی ما در مقابل تئوری اقتصادی غربی ها باید نظریه پردازی کنیم و الحمدالله در موضوع مسایل عملی قدم های بسیار موثری در این راه برداشته شده است و توانستیم خود را به دنیا ثابت کنیم و این امر باید ادامه یابد.

 

محور اصلی فعالیت های در دهه چهارم انقلاب چیست؟

محور اصلی فعالیت ها در دهه چهارم انقلاب پیشرفت و عدالت است یعنی توسعه و پیشرفت بر اساس عدالت محوری که باید دستور کار همگان و خصوصا بزرگان و دولتمردان قرار گیرد. عدالت اجتماعی بر اساس عدالت اسلامی باید در زندگی مردم در جامعه ملموس باشد. در موضوع معیشت عدالت واقعی باید در زندگی مردم حاکم شود. امروز متاسفانه برخی از خانواده ها در موضوع اشتغال دچار مصائب زیادی هستند و مردم و خانواده ها از مشکل بیکاری فرزندان خود رنج می برند. تلاش بر کاهش فاصله طبقاتی باید در کشوری که بر اساس الگوی اهل بیت (ع) شکل گرفته است، در میان مسئولان حاکم باشد و تبعیض طبقاتی از بین برود.

 

اولویت مسئولان در دهه چهارم انقلاب را توضیح بفرمایید؟

انتظار می رود در دهه چهارم انقلاب اسلامی اولویت مسئولان و قوه قضاییه برخورد با مفسدان اقتصادی که در تار و پود سیستم اقتصادی کشور نفوذ کردند، باشد و برخوردی جانانه و قاطع بدون در نظر گرفتن جایگاه آنها اولویت مسئولان و دولتمردان کشور در دهه چهارم باشد و مردم باید این موضوع را به خوبی در جامعه لمس کنند و ببینند که دولت برای برخورد با مفسدان ذره ای کوتاه نمی آید. ملت ایران ملتی بسیار آگاه، متدین و شریف هستند و هر گاه احتیاج به حضور آنها در صحنه بوده است، همگان را نسبت به حضور خود شگفت زده کردند. برای این ملت دغدغه های مسئولان باید دغدغه های مردم باشد.

کد خبر 1141535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha