لزوم آمادگی برای مواجه با پیک جدید شیوع ویروس کرونا

خدادادی بر لزوم آمادگی برای مواجه با پیک جدید شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله پیش از پیک هستیم و شواهد نشان دهنده آن است که در روزهای آینده وارد پیک جدیدی خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» امروز در نشست کارگروه امدادونجات در شورای پدافندغیرعامل اظهار کرد: متاسفانه تصادفات مرگباری در محورهای مواصلاتی استان رخ داده که بی سابقه بوده و نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشته اند که نگران کننده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: باید در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه آموزش بیش از پیش تلاش شود و فرهنگسازی را در اولویت فعالیت ها قرار داد.

 

وی با اشاره به طرح پیشنهادی راه اندازی شهرک ترافیک در شهرستان خرمشهر اضافه کرد: علاوه بر آن کمپین هایی نیز در این خصوص به راه افتاده که امیدواریم با همکاری پلیس راهور و سایر مجموعه ها این اقدامات بیشتر و موثرتر شوند.

 

خدادادی به زیرساخت های استان و میزان تردد بالا در محورهای استان نیز اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر در این زمینه شد.

 

وی بر لزوم آمادگی برای مواجه با پیک جدید شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله پیش از پیک هستیم و شواهد نشان دهنده آن است که در روزهای آینده وارد پیک جدیدی خواهیم شد، لذا در زمینه پدافند غیرعامل تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تزریق دوز سوم واکسن و تشویق افراد واکسن نزده به واکسینه شدن راهکار مدیریت و کنترل شرایط است.

 

«علی پهلوان» نیز با ارائه گزارشی از عملیات های امداد و نجات عنوان کرد: در 10 ماه سالجاری 959 تیم امداد و نجات به ارائه خدمت پرداخته و یک هزار و 762 نفر درمان سرپایی،458 نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده و 11 هزار و 254 نفر نیز اسکان اضطراری یافت کرده اند.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در این بازه زمانی عملیات های امدادرسانی در آتش سوزی ها هشت مورد، سیل و آبگرفتگی منازل 16 مورد، برف و کولاک سه مورد و زلزله با بزرگی بیش از چهار ریشتر 9 مورد، حوادث جاده ای 320 مورد، دریایی و ساحلی 27 مورد، کوهستان47 مورد و خدمات شهری و حضوری 198 مورد به ثبت رسیده است.

 

وی بیان کرد: بیشترین عملیات امداد و نجات جاده ای مربوط به محور مشراگه-رامهرمز -اهواز با 49 حادثه و بیشترین آمار تلفات مربوط به محور خرمشهر -اهواز با12 فوتی بوده است.

 

در ادامه این نشست فرمانده عملیات پلیس راهور استان، مسئول عملیات آتش نشانی اهواز، مدیر سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش و رئیس اداره پدافند غیرعامل شهرداری اهواز نیز به ارائه گزارش و طرح پیشنهادها و راهکارها پرداختند.

 

کد خبر 1141566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha