امید؛ شاه کلید موفقیت در زندگی

یکی از مهمترین مواردی که انسان باید در طول زندگی خود به آن توجه داشته باشد داشتن امید به زندگی بهتر است که در قرآن بارها بدان اشاره شده است.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: همه انسان ها همواره در تلاش هستند تا در طول عمر خود بتوانند موفقیت های بسیاری را کسب کنند این موفقیت می تواند شهرت، جایگاه مالی و ... باشد، عموما همه انسان ها در طول شبانه روز خود برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود در تلاش هستند.

 

یکی از مهمترین مواردی که انسان باید در طول زندگی خود به آن توجه داشته باشد داشتن امید به زندگی بهتر است که در قرآن بارها و بارها بدان اشاره شده، در قرآن مهمترین کارکرد امید را آسان شدن سختی ها معرفی کرده در زندگی که دشواری های بسیاری وجود دارد امید نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

 

علم به قادر بودن خداوند انسان را امیدوار نگاه می دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفت وگو با خبرگزاری شبستان اظهار می کند: انسان بدون امید حتی یک لحظه نیز نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد و یکی از مهمترین کارهایی که می تواند انسان را امیدوار نگاه دارد علم به این موضوع است که خداوند قادر در حال نظارت بر اعمال و کردار انسان ها است یا به عبارت ساده خداوند همیشه هوای بندگانش را دارد.

 

«حجت الاسلام عبدالرضا رستگار» ادامه می دهد: اخلاص در آموزه‌های اسلامی جایگاهی رفیعی دارد، چنان که خداوند اخلاص را راز خود دانسته که در قلب بنده مومن قرار می‌دهد، بنابراین هنگامی که فرد تنها برای رضای خداوند تلاش می کنند قطعا آرامشی از سوی خداوند نصیب وی می شود.

 

وی با بیان اینکه ریاکاری نابودکننده همه تلاش ها است اضافه می کند: اینکه فرد تنها برای مصلحت خویش و فریب کاری دست به اقدامی می زند نشان از جهالت عقلی وی دارد و این عمل در اسلام به عنوان ریا معرفی شده است؛ افراد ضعیفی که برای موفقیت های اندک دست به ریا می زنند قطعا به زودی پشیمان می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان عنوان می کند: شعار انقلاب اسلامی خدمت خالصانه بوده است و همانگونه که در اوایل انقلاب و همچنین در هشت سال جنگ تحمیلی می بینیم که جوانان برای شهادت و جانفشانی از یکدیگر سبقت می گرفتند این مهم نشان از اخلاص در عمل دارد.

 

منتظر شکست بودن مهمترین علت ناامیدی

یک روانشناس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می گوید: بسیاری از خودکشی هایی که در سطح جهان رخ می دهد به دلیل نبود امید به زندگی است، حتی سرگذشت چهره های مطرح جهانی را که خودکشی کرده اند اگر بررسی کنیم متوجه می شویم که این افراد به دلیل نداشتن امید دست به این اقدام زده اند.

 

«حسین کلامی زاده» می افزاید: عدم داشتن رویا اولین گام به سوی ناامیدی است، در علم روانشناسی همانگونه که اکسیژن برای ریه ها نیاز است رویا برای ذهن هم مورد لازم است، بنابراین انسان نباید از رویای خود دست بکشد.

 

وی با بیان اینکه داشتن رویا با خیالبافی تفاوت دارد تصریح می کند: یكي از علل احساس نااميدي در زندگي، شكست و منتظر شكست بودن است، اگر انسان هميشه انتظار شكست را داشته و توانمندي های خود را باور نداشته باشد، احساس خوبي در زندگي نخواهد داشت.

 

این روانشناس یاد آور می شود: مهمترین کاری که انسان برای رهایی از ناامیدی باید انجام دهد، ایجاد تنوع در روزمرگی های خود است، مطالعه و تعیین یک زمان خاص برای تفریح می توانند انسان را همواره امیدوار نگاه دارد، هرچند که زندگی امروزی به نحوی شده که فرصت برای تفریح و مطالعه محدود است اما با این حال باید هر انسانی در طول روز برای خود وقت بگذارد.

 

پایبندی به اصول اخلاقی در همه سطوح و در هر زمان و مکانی مهمترین موردی است که انسان  را از شر ناامیدی نجات می دهد، انسان همواره باید به این مهم نظر داشته باشد که هدف از حضور در این دنیا تنها طی کردن زمانی محدود نیست بلکه اهداف بسیار بزرگتری برای خود باید متصور شود که می تواند وی را از ناامیدی خارج کند.

 

کد خبر 1141573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha