طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم ایلام اجرایی می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از آغاز اجرای طرح آموزش هنر ویژه مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی در این استان از نهم بهمن ماه سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام «علی چراغی پور» در  گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: با عنایت به تاکیدات  مقام عالی وزارت مبنی بر  برگزاری کلاس های آموزش هنر در مناطق محروم و مرزی کشور، طرح آموزش رایگان هنر در استان ایلام نیز از نهم بهمن ماه به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم با برگزاری جلسات مختلف در جهت برگزاری هر چه بهتر این کلاس ها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام انجام شده است، افزود:  این کلاس ها با همکاری ویژه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و استفاده از اساتید مجرب و دارای مدرک تخصصی در رشته های مورد نظر برگزار خواهند شد. 

 

 حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه رشته مد نظر در این دوره ها براساس اعلام نیاز شرکت کنندگان در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق مرزی  استان برنامه ریزی شده اند، تصریح کرد: این کلاس ها  شامل  رشته های سفالگری، طراحی مد و لباس ایرانی و اسلامی، تئاتر و بازیگری در استان هستند که در سطح شهرستان های ایلام،آبدانان، دهلران و مهران برگزار می شوند.
 

وی  ظرفیت برگزاری هر کلاس در این  طرح را بین 25 تا 30 نفر عنوان و بیان کرد: تمامی دوره هایی که در قالب طرح آموزش هنر در مناطق محروم استان اجرا می شود به صورت کاملا رایگان بوده  و هیچ گونه هزینه ای از شرکت کنندگان دریافت نخواهد شد.

 

مدیر ستاد کانون فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در ادامه مدت زمان برگزاری هر کلاس  در این دوره ها را 42 ساعت بیان کرد و گفت: در پایان هر دوره نیز به شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ها شوند  گواهی نامه معتبر ارائه خواهد شد.

 

وی  خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد در جهت حفظ سلامت اساتید و هنر جویان و عوامل اجرایی برنامه ریزی و اجرای دستور العمل های بهداشتی در محل برگزاری این  دوره ها کا ملا رعایت شود.

 

حجت الاسلام چراغی پور در پایان  ضمن تقدیر از مقام عالی وزارت در جهت عنایت و توجه به  مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی کشور برگزاری  چنین دوره هایی متناسب با نیاز جوانان و نوجوانان این مناطق را گامی موثر در جهت رشد و توسعه این مناطق  عنوان کرد.

کد خبر 1141581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha