جهادگران میدان داران اصلی خدمت به مردم هستند

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهادگران میدان داران اصلی خدمت به مردم هستند و در حوادث مختلف نیز جهادگونه پای کار آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست سالانه مجمع گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با محورهای دوره آموزشی «رسم جهاد» و نیز سومین دوره انتخابات مجمع گروه های جهادی به مدت دو روز در تالار فرهنگیان گچساران درحال برگزاری است.

 

سردار «مصطفی مثنوی» در این نشست، با بیان اینکه جهادگران میدان داران اصلی خدمت به مردم هستند و در حوادث مختلف نیز جهادگونه پای کار آمدند، گفت: اگرچه این حرکت ها و فعالیت ها جزء لاینفک زندگی جهادگران به شمار می رود و چنینی اقداماتی بسیار قابل تحسین هستند.

 

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: چیزی که از اسلام و مکتب اهل بیت علیهم الاسلام‌ درک کردیم، اینکه جهاد تنها مربوط به یک فضای انحصاری نیست و در تمامی عرصه ها حتی تهذیب نفس، اخلاق و در دفاع از ناموس و جان مردم و در هرجایی که بشر فعالیت و حضور دارد، معنا پیدا می کند.

 

وی با اشاره به اینکه جهاد اصغر و جهاد اکبر یکی از بارزترین تقسیم بندی ها در این زمینه بوده و روایت ها نیز در این خصوص داریم، ادامه داد: باید توجه کرد که جهاد اکبر مقدمه جهاد اصغر است و در جهاد اکبر باید با نفس خویش مقابله کرد و کسی که می خواهد میدان دار جهاد اصغر باشد، حتما باید وارد میدان جهاد اکبر شده باشد.

 

سردار مثنوی جهاد اکبر را یک عرصه جهاد دائمی و جهاد کبیر مرحله ای بالاتر است، یادآور شد:اگر امروز مکلف به مرزبندی با نظام سلطه هستیم، باید نسبت خودمان را هم با استکبار جهانی مشخص کنیم که در این امر مهم، هم جهاد اصغر و هم جهاد اکبر نهفته است.

 

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه جهادگران بسیجی در روزهای و شب هایی فضای گرم کانون خانواده خود را رها می کنند و در کنار مردم محروم قرار می گیرند، اظهار کرد: این افراد از فرصت های جوانی برای خدمت رسانی به مردم بهره می برند، چرا که خدمت به مردم طبق فرموده مقام معظم رهبری «بالاترین نوع جهاد کبیر است».

 

وی بهترین عرصه برای دلدادگان انقلاب اسلامی را حضور در صحنه های خدمت به مردم دانست و تاکید کرد: امروز در شرایطی که تحریم ها بی سابقه بوده و مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد، اما جهادگران میدان دار عرصه های مختلف هستند، در حالی که همه عافیت طلبی ها را کنار گذاشته اید و به میدان عمل وارد شده اید.

 

سردار مثنوی خاطرنشان کرد: جهادگران امروز ادامه دهندگان جهادگران دوران دفاع مقدس هستند و امروز شما (جهادگران) خدمت آسان و راحت به مردم ارائه می کنید که این امر مظهر جهاد کبیر است، بنابراین خدمت شما در گروه های جهادی یک خدمت صادقانه است.

 

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما امروز درگیر یک هماورد بزرگ با دشمن هستیم و در بطن این گروه های جهادی هم جهاد تبیین است که به جهاد سیاسی کمک می کند.

 

وی تاکید کرد: اگر به دنبال حرکت پیش برنده و پیش رونده در انقلاب اسلامی باشیم، باید ایستادگی و مقاومت کنیم.

 

سردار مثنوی با بیان اینکه امروز عرصه جهادگران به عرصه خدمت انسان ساز تبدیل شده، افزود: هرچند برخی ها دل مردم را نسبت به نظام اسلامی خالی و دلسرد می کنند، اما حرکت های جهادی جهادگران خود امیدآفرین است که خدمت را آسان و بی منت به مردم ارزانی می کنند.

کد خبر 1141592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha